Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: 29 juli 2014 - Service under uppehåll

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

29 juli 2014 - Service under uppehåll

Vi fortsatte efter några dagar i Irkutsk och Baikalsjön mot Vladivostok. Det mesta var sig likt, det enda var att det var bara en provodnitsa (vagnsskötare) i vår vagn, som väl på något sätt fick jobba dygnet runt i minst 4 dagar.

I Karymskaya fylldes det vatten under uppehållet, det gjordes nog ungefär en gång per dag.

Två timmar tidigare, i Chita-2 gjordes även motsatsen.
    Denna tankbil körde utmed tåget och tömde avloppsvatten under vårt uppehåll.

Om du vill se mer från den här dagen, och du inte har några spärrar mot http-bilder i din browser, så borde det gå att titta på den här sidan:
    https://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=951510

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: 29 juli 2014 - Service under uppehåll

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Vi fortsatte efter några dagar i Irkutsk och Baikalsjön mot Vladivostok. Det mesta var sig likt, det enda var att det var bara en provodnitsa (vagnsskötare) i vår vagn, som väl på något sätt fick jobba dygnet runt i minst 4 dagar.

]
    Är du säker på att hon var helt ensam ? Det låter ju nästan omänskligt om man skall bevaka uppehållen.
    Jag vet annars att RZD gjorde någon rationalisering så att tre vagnskötare fick dela ansvar för två vagnar.
    När jag åkte i en forntid så berätta våra vagnsvärdar (som var två) att dom åkte Moskva-Vladivostok-Moskva på 14dagar och var sedan lediga lika länge och kom tillbaks till samma tågsätt.
    Restaurangvagnen ansågs så krävande att dom hade 4 veckor ledigt.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: 29 juli 2014 - Service under uppehåll

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Är du säker på att hon var helt ensam ? Det låter ju nästan omänskligt om man skall bevaka uppehållen.
    Jag vet annars att RZD gjorde någon rationalisering så att tre vagnskötare fick dela ansvar för två vagnar.
    När jag åkte i en forntid så berätta våra vagnsvärdar (som var två) att dom åkte Moskva-Vladivostok-Moskva på 14dagar och var sedan lediga lika länge och kom tillbaks till samma tågsätt.
    Restaurangvagnen ansågs så krävande att dom hade 4 veckor ledigt.
    Nej, jag såg ju henne bara på dagtid.
    Det kan ju varit så att någon annan vid behov vaktade dörrarna på natten.
    Behovet kan ju varit litet, det var inte många platser i vår vagn, och inte alls fullbokat, plus att de väl visste om någon var inbokad för att kliva av eller på under natten.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •