Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: SJ tågluff 15 dgr. Dag 7.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

SJ tågluff 15 dgr. Dag 7.

Den första luffarveckans sista dag bjöd på lika osvensk värme som den började. Många kanske undrar vad det ska vara för vits med att lämna Stockholm en så skön dag.
    Namn:  Tegelbacken.jpg
Visningar: 455
Storlek:  265,2 KB
    Sommarsöndag på Tegelbacken

Även denna dag blev jag ensam. Men luffarblodet svallar och jag valde en stillsam utflykt. Det blev ER1 via Nyköping till Norrköping. Om inte annat så för att hitta ett trevligt ställe att avnjuta dagens lunch på.

Vid Norrköping C finns inget att äta utom Pressbyråns varm korv med bröd. Det fick bli en spårvagn in emot centrum. Och det är ju inte det sämsta.
    Namn:  Norrköping.jpg
Visningar: 448
Storlek:  382,0 KB
    Sommarsöndag vid Söder Tull

Återvägen till Stockholm gick med omultad och därför mycket välbesatt X2 i form av 538 via Katrineholm. Här inträffade denna resdags mest anmärkningsvärda händelse. Tåget avgick 17 minuter sent från Norrköping. Spårfel angavs som orsak. Kan tåget ha kört in på fel spår, månne? Nåväl, hela förseningen rapporterades ha uppstått i Linköping.

Men vad bryr sig en luffare om detta? Därtill hade förseningen minskat till 11 minuter på Cst. Jag funderar ännu på hur jag använde de intjänade sex minuterna.

Stockholm S

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Sv: SJ tågluff 15 dgr. Dag 7.

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg

Återvägen till Stockholm gick med omultad och därför mycket välbesatt X2 i form av 538 via Katrineholm. Här inträffade denna resdags mest anmärkningsvärda händelse. Tåget avgick 17 minuter sent från Norrköping. Spårfel angavs som orsak. Kan tåget ha kört in på fel spår, månne? Nåväl, hela förseningen rapporterades ha uppstått i Linköping.

Men vad bryr sig en luffare om detta? Därtill hade förseningen minskat till 11 minuter på Cst. Jag funderar ännu på hur jag använde de intjänade sex minuterna.
    Endast spår 1 i Linköping brukbart för tåg riktning Norrköping. 19.30 öppnades alla spår. Största tillåtna hastighet är 20km/h genom hela driftplatsen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •