Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Obligatorisk mobilelefon eller Hagalund?

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Sv: Obligatorisk mobilelefon eller Hagalund?

Citat Ursprungligen postat av Hasse Hagberg Visa inlägg
    Tack för den länken (som jag inte sökte då jag köpte biljetten vid 20-tiden i går). Men min fråga kvarstår. Stockholm C är slutstation för tåget. Ingen sovvagnasresenär förväntas ligga kvar. Allmän väckning kan utföras med social distans på två sätt: antingen genom högtalarutrop eller genom att knacka på alla dörrar. Pandemiförklaringen håller inte.
    Alla tillkortakommanden och brister samt dåliga beslut skylls på den nya religionen.

Hur hanteras de resenärer som av misstag hamnar ute i depån?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Klas Mårtensson Visa inlägg
    Fråga från en som inte åkt inrikes nattåg på cirka 35 år (jag vill inte missa utsikten): Går/gick det att beställa väckning typ "en timme före Helsingborg" alternativt "när vi passerar Hässleholm"? Alltså att inte bli väckt tidigare än nödvändigt om tåget skulle vara försenat. Det är något jag har svårt att se hur man skulle kunna åstadkomma med mobiltelefon.
    Jo, förr gick det, men med den elektroniska väckningen blev det som en vanlig väckarklocka, om nu inte ombordpersonalen i efterhand justerade för ev försening.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Klas Mårtensson Visa inlägg
    Fråga från en som inte åkt inrikes nattåg på cirka 35 år (jag vill inte missa utsikten): Går/gick det att beställa väckning typ "en timme före Helsingborg" alternativt "när vi passerar Hässleholm"? Alltså att inte bli väckt tidigare än nödvändigt om tåget skulle vara försenat. Det är något jag har svårt att se hur man skulle kunna åstadkomma med mobiltelefon.
    Det går säkert att skriva en app som använder trafikdata från Trafikverkets API att väcka vid en lämplig tidpunkt. Men det kan ju bli fel om datan är fel...

1. Klass
    Medlem
    feb 2020

Citat Ursprungligen postat av Per Karlsson Visa inlägg

Hur hanteras de resenärer som av misstag hamnar ute i depån?
    De eskorteras till grinden och instrueras om var pendeln går från Ulriksdal. Händer ibland men inte så ofta.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Alla tillkortakommanden och brister samt dåliga beslut skylls på den nya religionen.
    I detta fall skylls inget på verken bu eller bä då allmän väckning vi slutstation fortfarande utföras. Så vad du är ute efter får du gärna utveckla.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ronny M Visa inlägg
    Man behöver inte konstruera en oendlig ström av problem här i Postvagnen, som några skribenter har en tendens till.
    Om man finner det roande ser jag inga problem med det, vi andra kan helt enkelt gå vidare till andra trådar. Precis som man gör på en fysiskt föreningsmöte, om några diskuterar något ointressant går man vidare. Svårare än så är det inte.

Passagerare
    Medlem
    aug 2018

Citat Ursprungligen postat av Falken Visa inlägg
    I detta fall skylls inget på verken bu eller bä då allmän väckning vi slutstation fortfarande utföras. Så vad du är ute efter får du gärna utveckla.
    Nedan hämtat från informationssidan https://www.sj.se/sv/reseinfo/sj-nat...-att-veta.html

"Vanligtvis erbjuder vi hjälp med väckning men nu under rådande pandemi kan vi tyvärr inte erbjuda den servicen."

Inte för att vifta med stridsyxan men jag tycker att ovan text är tydlig.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Nedan hämtat från informationssidan https://www.sj.se/sv/reseinfo/sj-nat...-att-veta.html

"Vanligtvis erbjuder vi hjälp med väckning men nu under rådande pandemi kan vi tyvärr inte erbjuda den servicen."

Som vissa redan sagt, utrop sker 30 minuter innan man senast måste lämna tåget

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Som framgått av tråden gör man fortfarande allmänt utrop/väckning 30 minuter innan man måste lämna tåget.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •