Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Restips efterfrågas, nattåg inom Sverige med avgång från Göteborg

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Passagerare
    Medlem
    jul 2020

Restips efterfrågas, nattåg inom Sverige med avgång från Göteborg

För länge sedan lovade jag min snart 8-årige son att vi skulle fira hans födelsedag med en nattågsresa. Nu är jag sent ute eftersom jag inte visste hur restriktioner osv skulle tillämpas och lättas, men jag har inte gett upp... Jag undrar om det finns ett sätt att ta reda på när det finns lediga platser istället för att provboka alla förbindelser? Utgång från Göteborg v30, men jag kan tänka mig ett dagtåg upp till Stockholm om det skulle behövas. Helst egen kupe. Tänker antigen Umea eller Östersund t-o-r, men i värsta fall blir det Göteborg-Stockholm-Malmö-Göteborg. Alla tips och tankar tas tacksamt emot!

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Restips efterfrågas, nattåg inom Sverige med avgång från Göteborg

Citat Ursprungligen postat av Nottingham Visa inlägg
    För länge sedan lovade jag min snart 8-årige son att vi skulle fira hans födelsedag med en nattågsresa. Nu är jag sent ute eftersom jag inte visste hur restriktioner osv skulle tillämpas och lättas, men jag har inte gett upp... Jag undrar om det finns ett sätt att ta reda på när det finns lediga platser istället för att provboka alla förbindelser? Utgång från Göteborg v30, men jag kan tänka mig ett dagtåg upp till Stockholm om det skulle behövas. Helst egen kupe. Tänker antigen Umea eller Östersund t-o-r, men i värsta fall blir det Göteborg-Stockholm-Malmö-Göteborg. Alla tips och tankar tas tacksamt emot!
    Provboka resp nattågssträcka för att undersöka platstillgången, sedan går det alltid att få ihop resten även om det kan bli lite pyssligt.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Restips efterfrågas, nattåg inom Sverige med avgång från Göteborg

Citat Ursprungligen postat av Nottingham Visa inlägg
    Eftersom du skall åka efter 15 juli (när restriktionerna släpps på tågen) så finns nog goda chanser.
    Det enklaste är nog ändå att söka på t.ex. sj.se. Är det fullbokat ser du det direkt, medan om du tänkt dig speciell plats (typ sovkupé) så får du fortsätta vidare, men jag tycker det går fort.
    Jag hittade snabbt att t.ex. onsdag 28 juli finns det liggplatser ledigt i SJ nattåg Göteborg-Umeå och både ligg- och sovplatser ledigt i SJ nattåg Göteborg-Östersund.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •