Resultat 1 till 11 av 11

Ämne: Missnöje i Varjisträsk

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Missnöje i Varjisträsk

[IMG][/IMG]

Missnöje med frånvaron av tåg? Lappen satt på dörren till stationshuset i September 1994.

Missnöje i Varjisträsk

Citat Ursprungligen postat av LarsH Visa inlägg

Missnöje med frånvaron av tåg? Lappen satt på dörren till stationshuset i September 1994.

Nu hoppas jag att man kan se bilden. Fanns lite för många taggar för att det skulle fungera.

Tips till nästa gång är om du klickar på ”Förhandsgranska inlägg” innan publicering. Då kommer du se om bilden visas eller ej.

Senast redigerat av Anders.o93 den 2018-03-17 klockan 09:09:34.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Missnöje i Varjisträsk

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg

Nu hoppas jag att man kan se bilden. Fanns lite för många taggar för att det skulle fungera.
    För mig fungerar bilden även i ursprungsinlägget, men de överflödiga taggaran IMG syns till vänster och höger om bilden, men jag kör ju Firefox. Så, din justering gjorde det snyggare.

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    För mig fungerar bilden även i ursprungsinlägget, men de överflödiga taggaran IMG syns till vänster och höger om bilden, men jag kör ju Firefox. Så, din justering gjorde det snyggare.
    Då var det Tapatalks fel att jag inte kunde se bilden, för provar jag i Chrome ser jag också den, men med de överflödiga taggarna.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Se bilder här i nya PV är rena lotteriet. Denna bild råkade jag se i Ursprungsinlägget fastän jag har en 15 år gammal dator. Allt nytt är inte alltid bäst fast det skryts här om allt fint och märkvärdigt som man har.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Se bilder här i nya PV är rena lotteriet. Denna bild råkade jag se i Ursprungsinlägget fastän jag har en 15 år gammal dator. Allt nytt är inte alltid bäst fast det skryts här om allt fint och märkvärdigt som man har.
    Ja det är så fullständigt sant.... Åtvidaberg vinner återigen.
    Hittar man en bild, eller en tråd är det en lyckoträff. Man får leta som sjutton efter någonting på
    DAGENS, NYA INLÄGG och FORUM.
    Men mot gamla PV så missar man åtskilligt.
    Det märks ju också på antalet som är inloggade, inte alls samma tryck som förut, samt att man missat många 17 taggare som gav riktig reell information.
    Så bytet från My little Forum till detta missfoster var ett rejält nerköp.
    Men allt skall ju bara vara så likt Facebook som möjligt så är det bra sen.
    Finns det någon som har en vän här på Forumet tex.

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Ja det är så fullständigt sant.... Åtvidaberg vinner återigen.
    Hittar man en bild, eller en tråd är det en lyckoträff. Man får leta som sjutton efter någonting på
    DAGENS, NYA INLÄGG och FORUM.
    Men mot gamla PV så missar man åtskilligt.
    Det märks ju också på antalet som är inloggade, inte alls samma tryck som förut, samt att man missat många 17 taggare som gav riktig reell information.
    Så bytet från My little Forum till detta missfoster var ett rejält nerköp.
    Men allt skall ju bara vara så likt Facebook som möjligt så är det bra sen.
    Finns det någon som har en vän här på Forumet tex.
    Det var ett väldans gnäll på vissa som bara är emot allt nytt. Nu har vi fått ett jättefint nytt forum (som långtifrån liknar Facebook), och flera personer som har slitit utan någon som helst betalning för att vi ska kunna ha ett forum att diskutera järnväg i. Sen så kommer vissa gnällspikar och ska vara så motsträvs. Som nämnts flertalet gånger räcker det att du bara använder ”Nya inlägg” om du vill ha en översikt liknande den i gamla PV (skillnaden att det är inlägg istället för trådar) du kommer inte att missa någonting på detta sättet och allt sedan ditt senaste besök du inte har läst finns där. Angående bilder är det ju faktiskt inte Postvagnens fel, utan det är olika bildlagringstjänster, som tex Dropbox som egentligen inte är tänkt att visa bilder ifrån utan mer vara en lagringsplats och detta skapar problem tillsammans med olika webbläsare.
    Vänner står det ju dig själv fritt fram att skaffa, du och Sääf kanske skulle bli vänner, ni verkar ha samma härliga inställning till allt som är nytt.

Passagerare 1524s avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Det var ett väldans gnäll på vissa som bara är emot allt nytt. Nu har vi fått ett jättefint nytt forum (som långtifrån liknar Facebook), och flera personer som har slitit utan någon som helst betalning för att vi ska kunna ha ett forum att diskutera järnväg i. Sen så kommer vissa gnällspikar och ska vara så motsträvs. Som nämnts flertalet gånger räcker det att du bara använder ”Nya inlägg” om du vill ha en översikt liknande den i gamla PV (skillnaden att det är inlägg istället för trådar) du kommer inte att missa någonting på detta sättet och allt sedan ditt senaste besök du inte har läst finns där. Angående bilder är det ju faktiskt inte Postvagnens fel, utan det är olika bildlagringstjänster, som tex Dropbox som egentligen inte är tänkt att visa bilder ifrån utan mer vara en lagringsplats och detta skapar problem tillsammans med olika webbläsare.
    Vänner står det ju dig själv fritt fram att skaffa, du och Sääf kanske skulle bli vänner, ni verkar ha samma härliga inställning till allt som är nytt.
    Det jag skrivit anser inte jag vara gnäll. Det är bara en åsikt, och det klart vi tycker olika. Men inte är det något forum där järnvägsexpertisen deltar numera.
    Många som satt inne med mycket aktuell info är borta, nu är det mera tågflanetankarna högt och lågt som kommer fram.
    Lite synd.
    Om expertisen, ingen nämnd, har fallit från pga nytt forum kan förstås inte jag avgöra.

Senast redigerat av 1524 den 2018-03-18 klockan 09:03:33.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av 1524 Visa inlägg
    Det jag skrivit anser inte jag vara gnäll. Det är bara en åsikt, och det klart vi tycker olika. Men inte är det något forum där järnvägsexpertisen deltar numera.
    Många som satt inne med mycket aktuell info är borta, nu är det mera tågflanetankarna högt och lågt som kommer fram.
    Lite synd.
    Om expertisen, ingen nämnd, har fallit från pga nytt forum kan förstås inte jag avgöra.
    Att mycket av expertisen har försvunnit har inget med det nya forumet att göra. Det har att göra med hur illa det gamla forumet sköttes efter det stora moderatorbytet för några år sedan...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Och inte lär de väl komma tillbaka nu heller,kan jag tro.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Det är inte hur gammal dator man har som avgör om bilden syns eller ej utan andra faktorer.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •