Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: [AT] Dagens utrikiska urspårning

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

[AT] Dagens utrikiska urspårning

I morse hände det igen. Ett tågsätt av den privata operatören Westbahn havererade vid växling, denna gång på Salzburgs rangerbangård. Ingen skadades, men fordonen ställde till det ganska rejält genom att blockera både södergående spår för persontrafik. (Det andra och tredje från höger på den andra bilden.)

Länk på utrikiska

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: [AT] Dagens utrikiska urspårning Med video

Enligt vad som kan läsas på http://www.bahnforum.info/smf/index....ic=175884.6066 : Växel omlagd under tåget alternativt fel på tåget eller växeln.

Video: https://www.youtube.com/watch?time_c...&v=1LD_ajFKTlE

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: [AT] Dagens utrikiska urspårning

Citat Ursprungligen postat av Turmantas Visa inlägg
    I morse hände det igen. Ett tågsätt av den privata operatören Westbahn havererade vid växling, denna gång på Salzburgs rangerbangård. Ingen skadades, men fordonen ställde till det ganska rejält genom att blockera både södergående spår för persontrafik. (Det andra och tredje från höger på den andra bilden.)

Länk på utrikiska
    Du säger att det hände igen. Är det bara att det är en urspårning i utlandet, eller att det är en urspårning just i Österrike, eller är det ännu en urspårning med Westbahn inblandad?
    Jag har ingen koll på Österrike, så berätta gärna liter mera, tack!

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: [AT] Dagens utrikiska urspårning

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Du säger att det hände igen. Är det bara att det är en urspårning i utlandet, eller att det är en urspårning just i Österrike, eller är det ännu en urspårning med Westbahn inblandad?
    Jag har ingen koll på Österrike, så berätta gärna liter mera, tack!
    Jo, förlåt, jag förväntar förstås inte att alla (eller även många) har koll på utrikiska privata operatörer och deras tendens till urspårning. För ett halvt år sedan kolliderade ett helt nytt Westbahntågsätt (som skulle precis överlämnas till bolaget) med ett godståg i Linz. Vid detta tillfälle fanns några personer (utöver lokföraren) ombord varav fem skadades. Jag har för mig att händelsen togs upp i Postvagnen.

artikel i österrikisk dagstidning

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •