Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Ny info om Krösa Nord?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Ny info om Krösa Nord?

Som rubriken lyder. Finns det någon mer info om hur det gått med upphandlingen av Krösa Nord? Som jag förstod det så har Transdev överklagat att Tågkompaniet skulle få ta över trafiken. När är det start för det nya avtalet?

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Ny info om Krösa Nord?

Citat Ursprungligen postat av Herr Benz Visa inlägg
    Som rubriken lyder. Finns det någon mer info om hur det gått med upphandlingen av Krösa Nord? Som jag förstod det så har Transdev överklagat att Tågkompaniet skulle få ta över trafiken. När är det start för det nya avtalet?
    Nej, ännu har inget mer hörts om detta. Starten för nya avtalet var tänkt till tidtabellsskiftet i december i år.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Vi får väl hoppas att inte Transdev får komma in och förstöra. Då blir det väl som på Tjust och Stångådal. 2 tåg om dagen på sin höjd.Varken dom eller Veolia har imponerat på mej. Samma bråte vad de än heter.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Vi får väl hoppas att inte Transdev får komma in och förstöra. Då blir det väl som på Tjust och Stångådal. 2 tåg om dagen på sin höjd.Varken dom eller Veolia har imponerat på mej. Samma bråte vad de än heter.

Men Sääf, du vet ju lika väl som jag och många andra att problemet heter för få fordon och i viss mån fel verkstad.
    Sen borde du ju också efter så många år, även veta att Veolia blev Transdev när trafikverksamheten bröts ur koncernen.

Eftersom jag ju själv kör en del på Tåg i Bergslagen, så kan jag ju inte se att Tågkompaniet kan tillföra mer än Transdev. Det som SJAB fick ta över från TKAB för att köra med, var ju inte direkt i toppenskick. Dessutom var ju personalen helt slutkörd.
    Men kan är det så man får räkna med att det är, när det ska bytas operatör.

Nåja, detta är ju historia nu, vi lär få se hur det blir i Småland...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Skulle inte JLT ta över allt ansvar för Krösa nord och syd eller har detta redan hänt.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Leif D Visa inlägg
    Men Sääf, du vet ju lika väl som jag och många andra att problemet heter för få fordon och i viss mån fel verkstad.
    Sen borde du ju också efter så många år, även veta att Veolia blev Transdev när trafikverksamheten bröts ur koncernen.

Eftersom jag ju själv kör en del på Tåg i Bergslagen, så kan jag ju inte se att Tågkompaniet kan tillföra mer än Transdev. Det som SJAB fick ta över från TKAB för att köra med, var ju inte direkt i toppenskick. Dessutom var ju personalen helt slutkörd.
    Men kan är det så man får räkna med att det är, när det ska bytas operatör.

Nåja, detta är ju historia nu, vi lär få se hur det blir i Småland...
    Har inte även personalbrist varit en del av problemet? Sedan vet jag inte om det är större för Transdev än för andra.

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Har inte även personalbrist varit en del av problemet? Sedan vet jag inte om det är större för Transdev än för andra.
    Kan säkert vara så. Men sånt kan drabbas precis vilken operatör som helst.
    Har svårt att tro att man har för lite personal på den trafiken, eftersom det ju är rätt trevlig körning, när de väl går.
    Men en lite enhet är alltid mer utsatt, tex vid akut sjukskrivning.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Gabriel N Visa inlägg
    Skulle inte JLT ta över allt ansvar för Krösa nord och syd eller har detta redan hänt.
    Jo, JLT har huvud ansvaret för hela Krösatågs trafiken.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •