Då har jag kommit till järnvägens slut, jag har inga fler bilder att lägga upp. Om jag inte missat någon. Det blev totalt 245 bildsidor med 304 bilder. Plus ytterligare 21 registerfiler. Jobbigt men kul och jag hoppas det blir till glädje och nytta. Jag höll på 1970-1972, fram tills jag började jobba, med vissa återfall fram till 1976. Börjar känna ett visst sug igen men det är omöjligt att idag röra sig på bangårdarna som jag gjorde för 45 år sen. Vad jag mest saknar i bildväg är alla dessa små 2-axliga tankvagnarna som i hundratal skötte den mesta oljetransporten. De kom bara med som bakgrund ibland. Speciellt de med skorstenar, man fick elda under vissa tjockoljor och asfalt för att få ut dem ur tankarna. Fast det är lite sent påtänkt nu.
Så det är bara att göra ett besök. http://gotbild.se/godsvagnar/godsvagnar.htm Den intressantaste nykomlingen idag är nog Götaverkens 8-axliga specialvagn för vevaxeltransporter litt S. Som vanligt uppskattar jag tillägg och frågor. Jag är inte helt klar, jag kommer att gå igenom alla sidorna och göra vissa uppdateringar och möjligen försöka förbättra bilderna men det kommer att ta ett tag.