Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: För 9 år sedan: Snälltågets första Berlin-säsong [5 bilder]

För 9 år sedan: Snälltågets första Berlin-säsong [5 bilder]

För 9 år sedan åkte jag för första gången Berlin Night Express. Året är 2012 och Snälltåget har precis börjat köra dessa nattåg, i november 2011 la SJ ner trafiken. Såhär nio år senare verkar trafiken ha utvecklats riktigt bra, nu med "nya" liggvagnar med AC och betydligt tätare trafik, om vi hoppas coronaläget förbättras. Då med gamla danska liggvagnar som var lite småtrånga.

Trelleborg F! Och utan upprustad banhall

Bensträckare på plattformen i Trelleborg F. Nu går nog inte en sådan bild att ta längre, möjligen med nåt godståg då..

Riktning mot Malmö.

SJ's snygga designprogram fanns kvar

Tar en bonusbild också! Såhär såg en kupé ut i en Bc-t. Togs kvällen innan.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: För 9 år sedan: Snälltågets första Berlin-säsong [5 bilder]

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg

Riktning mot Malmö.
    Dels undrar jag vad det är för rött fordon (lok antar jag) man ser där, och sen undrar jag om inte några av dina bildtexter hamnat lite fel, för visst är väl bilden tagen mot färjeklaffen och havet (och inte Malmö)?
    Men trevliga bilder är det!

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Dels undrar jag vad det är för rött fordon (lok antar jag) man ser där, och sen undrar jag om inte några av dina bildtexter hamnat lite fel, för visst är väl bilden tagen mot färjeklaffen och havet (och inte Malmö)?
    Ja den bildtexten blev lite fel bara! Ska såklart vara mot klaffen. Blir så när man slänger ihop ett inlägg precis innan läggdags

Angående loket kan jag kika på det när jag kommer hem i eftermiddag.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    För 9 år sedan åkte jag för första gången Berlin Night Express. Året är 2012 och Snälltåget har precis börjat köra dessa nattåg, i november 2011 la SJ ner trafiken. Såhär nio år senare verkar trafiken ha utvecklats riktigt bra, nu med "nya" liggvagnar med AC och betydligt tätare trafik, om vi hoppas coronaläget förbättras. Då med gamla danska liggvagnar som var lite småtrånga.

De körde även med BC2-vagnar till Berlin då. Det allra första Berlin Night Express dom kördes av just Snälltåget gick med bara BC2-vagnar. Det tåget vet jag var lite längre än tåget på bilden. Minns att det var minst tre Bc2-vagnar men jag har för mig att det var 4 eller kanske till och med ännu fler.

Lägg förresten märke till att Snälltågets vagnar ännu inte fått sin dekor ännu när bilderna togs. De var när bilderna togs bara vita med röda ändar på den tiden. Dekoren med text med ortsnamn i olika färger kom senare. När bilden togs hade nog inte Snälltåget ännu hittat sin slutgiltiga identitet som de kör med idag

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Det är troligen 185 404 eller 405 som då tillhörde GC och var uthyrt till TX Logistik.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •