Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Den krävande resenären

Moderator Ola Zackrissons avatar
    Medlem
    mar 2018

Den krävande resenären

Ja, ni vet ju hur jag är. Jag har några punkter jag gärna vill ta upp när det gäller tåg 1 och WL4. Vagnen är för ljudisolerad. Det hörs knappt när vi rullar eller möter ett godståg och så detta med helsvetsat... kunde vi inte få åtminstone nedspåret på SSB återställt till skarvspår? Ett par WL4 borde för övrigt utrustas med blockbroms och finnas som tillval i bokningsdialogen. Det är väl inte för mycket begärt? Känner mig kränkt.

Senast redigerat av Ola Zackrisson den 2018-03-13 klockan 20:31:54.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Den krävande resenären

Jag skulle hellre vilja ha Mitropa tillbaka ihop med de traditionella sovvagnarna Malmö-Berlin. När man ändå är igång borde Sassnitz Fährhafen återställas så färjorna lägger till där istället för i Mukran så man kan uppleva rangerandet och stigningen upp till Sassnitz Hbf igen.;)

Däremot är jag inte helt övertygad om nostalgivärdet av just blockbromsar i kombination med sovvagnar - åtminstone inte om man tänkt sova. Samma sak med skarvspår - båda delarna tycker jag passar bäst för dagtåg.

Drömmen vore en VR-simulering av hela det ursprungliga järnvägsnätet i Sverige så man kan "åka" på alla banor som idag är fd sådana.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Ja, ni vet ju hur jag är. Jag har några punkter jag gärna vill ta upp när det gäller tåg 1 och WL4. Vagnen är för ljudisolerad. Det hörs knappt när vi rullar eller möter ett godståg och så detta med helsvetsat... kunde vi inte få åtminstone nedspåret på SSB återställt till skarvspår? Ett par WL4 borde för övrigt utrustas med blockbroms och finnas som tillval i bokningsdialogen. Det är väl inte för mycket begärt? Känner mig kränkt.
    Ja, och så är det alldeles för ont om stålbroar. Cst-Malmö är det väl i stort sett bara Stångåbron i Linköping som återstår, det är ju nästan omöjligt att orientera sig utan att titta ut.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Ja, och så är det alldeles för ont om stålbroar. Cst-Malmö är det väl i stort sett bara Stångåbron i Linköping som återstår, det är ju nästan omöjligt att orientera sig utan att titta ut.
    Du har väl GPS i Android-telefonen ;) :D

Senast redigerat av Gunnar H den 2018-03-13 klockan 21:23:49.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Gunnar H Visa inlägg
    Du har väl GPS i Andriod-telefonen ;) :D
    Kanske, men så modern teknik kan bara inte vara pålitlig.

(jag har personlig erfarenhet av att GPS placerat mig flera kilometer fel)

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg

Broarna i Norsholm och Fiskeby då? Skramlar ganska bra. :)

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Ville Visa inlägg
    Broarna i Norsholm och Fiskeby då? Skramlar ganska bra. :)
    Just ja, det är nog de jag vaknar av och sedan något senare kan konstatera att tåget nått Linköping.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ola Zackrisson Visa inlägg
    Skulle nog dunka på rätt bra om man kör X2000 i full fräs på skarvspår :rolleyes:
    Man kan undra hur hjulen skulle må efter några sådana vändor?

Senast redigerat av Alexander Lukas den 2018-03-13 klockan 23:37:51.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •