Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: 18. juni 2017: Östersund C

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

18. juni 2017: Östersund C

Denne dagen for 4 år siden ble for det meste tilbrakt ombord i tog og vi ankom Östersund utpå kvelden. Det blir derfor et bilde fra stasjonen hvor dagens tåg fra Mora just har ankommet.

Namn:  20170618-0H5A2420.jpg
Visningar: 480
Storlek:  217,5 KB

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: 18. juni 2017: Östersund C

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Denne dagen for 4 år siden ble for det meste tilbrakt ombord i tog og vi ankom Östersund utpå kvelden. Det blir derfor et bilde fra stasjonen hvor dagens tåg fra Mora just har ankommet.

Namn:  20170618-0H5A2420.jpg
Visningar: 480
Storlek:  217,5 KB
    Trevlig bild av Inlandsbanetåget i kvällssolen på Östersund C. Men jag känner inte igen mig riktigt på stationen. Kan du berätta lite närmare var du stod när du tog bilden? Jag saknar perrongerna med plattformsstaken. Har motorvagnen inte hunnit stanna än vid spår 2 efter infarten söderifrån? För nog brukar väl Inlandsbanevagnarna stå närmare övergången vid stationshuset?!

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Trevlig bild av Inlandsbanetåget i kvällssolen på Östersund C. Men jag känner inte igen mig riktigt på stationen. Kan du berätta lite närmare var du stod när du tog bilden? Jag saknar perrongerna med plattformsstaken. Har motorvagnen inte hunnit stanna än vid spår 2 efter infarten söderifrån? För nog brukar väl Inlandsbanevagnarna stå närmare övergången vid stationshuset?!
    Nu var det inte jag som tog bilden men har tagit liknande. Motorvagnen står på södra delen av spår 2 och fotografen på plattformen vid spår 1. Plattformstaket börjar strax till höger om motorvagnen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ungefär härifrån är bilden tagen

https://goo.gl/maps/U2auVnDRKPRTA49G7

Plattformstaket är till höger utanför bilden

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Tåget har stannat med ett 50-tal meter kvar till plattformstaket. En förklaring skulle kunna vara att det var stopp i huvuddvärgsignalen som står ungefär där plattformstaket börjar. En del förare föredrar då att stanna snabbt men utan precision på säkert avstånd före signalen.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Tåget har stannat med ett 50-tal meter kvar till plattformstaket. En förklaring skulle kunna vara att det var stopp i huvuddvärgsignalen som står ungefär där plattformstaket börjar. En del förare föredrar då att stanna snabbt men utan precision på säkert avstånd före signalen.
    Jeg har bare vært på denne stasjonen denne ene anledningen (reiste dog vider nordover neste morgen) og gps viser at jeg stod der hvor det gule feltet på bildet nedenfor er..

Namn:  gps.JPG
Visningar: 272
Storlek:  115,1 KB

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •