Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Hur lång tid mellan tågen Umeå - Stockholm C - Berlin

Passagerare
    Medlem
    dec 2019

Hur lång tid mellan tågen Umeå - Stockholm C - Berlin

Jag kan hoppas att Delta-varianten inte avbryter min resa till Prag, planerad till augusti.

Under den tiden förflyttas snabbtåg från Umeå till Stockholm, och resan tar cirka sju timmar.

Vad är samförståndet? Är det säkrare att ta tåg 30571 (an. Stockholm C 13:38) eller borde det vara ok att ta tåg 30575 (an. 15:38) för att ta Berlins nattåg 16.22?

Tack för råd.

Ursäkta mitt svenska - jag lär mig det långsamt!

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Sv: Hur lång tid mellan tågen Umeå - Stockholm C - Berlin

Citat Ursprungligen postat av jamesontheroad Visa inlägg
    Jag kan hoppas att Delta-varianten inte avbryter min resa till Prag, planerad till augusti.

Under den tiden förflyttas snabbtåg från Umeå till Stockholm, och resan tar cirka sju timmar.

Vad är samförståndet? Är det säkrare att ta tåg 30571 (an. Stockholm C 13:38) eller borde det vara ok att ta tåg 30575 (an. 15:38) för att ta Berlins nattåg 16.22?

Tack för råd.
    Jag skulle ta den tidigare förbindelsen. En älg, ett åsknedslag, en trilskande X55, vad 17 som helst kan hända som ger ditt tåg 45 min försening. Med tanke på att du ska med ett tåg som går en gång/dygn skulle jag inte chansa på att det fungerar.

1. Klass
    Medlem
    sep 2018

Jag instämmer. Jag åker ganska ofta en del av den sträckan. Tågen från Umeå är normalt (skulle säga 9 av 10 resor) max 10 min sena, men de få gånger det hänt något har förseningarna varit flera timmar.

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Björn Visa inlägg
    Jag instämmer. Jag åker ganska ofta en del av den sträckan. Tågen från Umeå är normalt (skulle säga 9 av 10 resor) max 10 min sena, men de få gånger det hänt något har förseningarna varit flera timmar.
    Men om det är flera timmar hjälper det inte heller med bara två extratimmar.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Jag skulle ta den tidigare förbindelsen. En älg, ett åsknedslag, en trilskande X55, vad 17 som helst kan hända som ger ditt tåg 45 min försening. Med tanke på att du ska med ett tåg som går en gång/dygn skulle jag inte chansa på att det fungerar.
    2 ½ timme är en ganska idealisk paus på en sådan lång resa. Ett bra tillfälle för någon måltid som inte kan intagas ombord.

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Titta på förseningsstatistiken för 575 (som är tågets ordinarie nummer) https://statistik.xn--tgexperterna-t...unktlighet/575
    2020 var det aldrig så sent att du hade missat tåget till Berlin.
    2019 var det > 35 minuter sent cirka en gång/månad. 56-138 minuter under den period jag tittade på.

Passagerare
    Medlem
    dec 2019

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    2 ½ timme är en ganska idealisk paus på en sådan lång resa. Ett bra tillfälle för någon måltid som inte kan intagas ombord.
    Det är sant. Men man måste lämna kapacitet att njuta av Krogen på väg till Malmö.

Ursäkta mitt svenska - jag lär mig det långsamt!

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av jamesontheroad Visa inlägg
    Det är sant. Men man måste lämna kapacitet att njuta av Krogen på väg till Malmö.
    Å andra sidan kanske det finns en liten risk att borden eller maten är slut när du hungrig kommer till vagnen Krogen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Å andra sidan kanske det finns en liten risk att borden eller maten är slut när du hungrig kommer till vagnen Krogen.
    https://www.snalltaget.se/min-resa

"Du kan också boka bord i vår restaurangvagn "Krogen" upp till 2 månader före avresa. Populära tider som runt lunchtid och runt 18-20 på kvällen."

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •