Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: I Sunne är man mer noggran även om världen är lite mindre - Tema avståndsskyltar?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

I Sunne är man mer noggran även om världen är lite mindre - Tema avståndsskyltar?

Det visades en trevlig bild från Brålanda för några dagar sedan där stationsskylten definierade läget mellan Falun och Göteborg från den gamla BJ-tiden

Noterade vid ett besök i Sunne för några veckor sedan att man inte tar ut svängarna så mycket och då kan man ju kosta på sig en decimal. :)

Vägar man utmana till ett litet tema om trevliga och lite annorlunda statonsskyltar?

Mvh/Alex

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: I Sunne är man mer noggran även om världen är lite mindre - Tema avståndsskyltar?

Det var väldigt många tryckknappslådor t.v. och t.h. om ställverket. Hade man många vägskydd att sköta?

Vad gäller detaljerade skyltar: På bergbanan uppför Mt Hiei i Kyoto har lutningsvisarna två decimaler.

Passagerare Jonny Saljefeldts avatar
    Medlem
    feb 2018

Sv: I Sunne är man mer noggran även om världen är lite mindre - Tema avståndsskyltar?

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Vägar man utmana till ett litet tema om trevliga och lite annorlunda statonsskyltar?
    Så att man inte skulle tveka om vad det är för slags hus. (På gaveln och spårsidan stod det dock endast "Wallåkra".)

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ja, tittar man på kartan finns det två vägkorsningar söder om Sunne station och tre norr om varav en ligger inom synhåll från stationen.

Mvh/Alex

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Vackert!

Medlem
    feb 2018

Avståndsskyltar tycks inte vara alltför vanliga i Storbritannien, men jag hittade en i bildarkivet:

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jonny Saljefeldt Visa inlägg
    Avståndsskyltar tycks inte vara alltför vanliga i Storbritannien, men jag hittade en i bildarkivet:
    Kul bild och det ser ut som skylten håller ihop muren och den stora sprickan. :) Holyhead är väl hamnstaden i norra Wales där man tar färjan till Irland. Storbritanniens järnvägar är inte min starka sida men jag har ända fina tågminnen från ön. Jag slår till med en gissning att du tog bilden i Crewe. Mvh/Alex

Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Kul bild och det ser ut som skylten håller ihop muren och den stora sprickan. :) Holyhead är väl hamnstaden i norra Wales där man tar färjan till Irland. Storbritanniens järnvägar är inte min starka sida men jag har ända fina tågminnen från ön. Jag slår till med en gissning att du tog bilden i Crewe. Mvh/Alex
    Inte en dålig gissning, men tyvärr fel. Vi ska lite längre åt nordväst.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Chester bör det vara.
    Och hur hittar man det ? Översatte till km och fann i tidtabellen att Chester ligger precis 136km från Holyhead. Crewe är väl annars det vanliga stället att byta men även från Chester kan man ta sig ner mot London över Shrewsbury

Senast redigerat av Lennart Petersen den 2018-03-17 klockan 23:27:47.

Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Chester bör det vara.
    Det stämmer.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •