Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Dubbelspår Gbg:s hamnbana

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Dubbelspår Gbg:s hamnbana

Hej

Åke K är ju som ni vet inte med oss längre. Jag kände inte Åke personligen men jag var väldigt glad över hans uppdateringar från utbyggnaden av hamnbanan i Göteborg. Så när jag var förbi Göteborg för en månad sedan så tänkte jag att det vore fint att åka förbi hamnbanan och försöka fortsätta med Åkes rapportering.

Så här kommer några bilder från tidig maj 2021 och hur det såg ut vid hamnbanan då. Mer bestämt den delen som ligger vid Eriksberg.

På östra sidan tunneln så ligger ett stort materialupplag. Man ser även "gropen" som i dagsläget mer såg ut som en stor swimmingpool.

På västa sina tunneln så ser man tunnelmynningen samt ett godståg inne från göteborg ut mot hamnen.

Avslutar med en lite mer generell Göteborgsbild ner mot älven. Där Stena-färjorna går i skytteltrafik mellan Göteborg och Danmark/Tyskland.

Det senaste jag har läst på Hamnbanans instagram är att de är igenom tunneln nu! Så det går ju framåt för dom.

// Ossian

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Dubbelspår Gbg:s hamnbana

Stort tack för uppdateringen!

Första gången jag läste den var den inlagd som ett svar i Åkes tråd. Verkar som att moderatorerna valt att göra egen tråd av den, inget konstigt i det, men jag tycker det kan finnas anledning att kosta på sig en länk till Åkes tråd. I all synnerhet som han inte bara lämnat detta jordiska utan också listan över medlemmar, det går alltså inte att hitta hans profilsida genom att söka på "Åke".

Passagerare Herrolssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Stort tack för uppdateringen!

Första gången jag läste den var den inlagd som ett svar i Åkes tråd. Verkar som att moderatorerna valt att göra egen tråd av den, inget konstigt i det, men jag tycker det kan finnas anledning att kosta på sig en länk till Åkes tråd. I all synnerhet som han inte bara lämnat detta jordiska utan också listan över medlemmar, det går alltså inte att hitta hans profilsida genom att söka på "Åke".
    Tack för hänvisningen. Det stämmer att jag postade den som ett svar i Åkes tråd!

Söker man på ”Hamnbanan” får man upp flera trådar Åke skapade med bilder från just Hamnbanan.

Ingeting är omöjligt, inte ens på järnvägen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Herrolsson Visa inlägg
    Tack för hänvisningen. Det stämmer att jag postade den som ett svar i Åkes tråd!

Söker man på ”Hamnbanan” får man upp flera trådar Åke skapade med bilder från just Hamnbanan.
    Tack för uppdateringen! Jag är visserligen långt från Göteborg, men sätter värde på denna typ av reportage. Så Åkes inlägg är saknade.

1. Klass
    Medlem
    feb 2019

Tack för att du gjorde en fortsättning till Åkes följetong.

/Axel L

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •