Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Truck föll ner på spår 10 på Cst

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Truck föll ner på spår 10 på Cst

Idag när jag var på spår 10 utanför ingången till väntsalen och filmade hörde jag ett rejält brak från norra säcken och insåg direkt att något tokigt hade hänt.

När jag rusade dit upptäckte jag att en av SJs elektriska mattruckar hade fallit ned på spåret 8/10 och att föraren kröp ur fordonen skärrad men i övrigt hyfsat oskadd.

Tänkte nog lite obegåvat att det bara var att hämta ett bärgningsfordon och lyfta upp trucken på perrongen igen, kolla funktionalitet och buckla ut diverse karosskador .

Men när jag lämnat händelsen och övergått till mitt egentliga ämne för dagen - filma X2000/ER1/X40 som kommer och går söderut - så började det komma en herrans massa blåljus som polisbilar, räddningsfordon och ambulans.
    Kanske eftersom det bar både vägolycka, järnvägsolycka och arbetsolycka.

Hur det gick sedan vet jag inte med på vägen hem kom jag på att det var tur att det inte kom ett tåg på spår 8/10 samtidigt som hände.

/Jan-Erik

PS: Har inte hittat annan tråd på ämnet - men i så fall ber jag om ursäkt.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Truck föll ner på spår 10 på Cst

Har varit med om samma sak på spår 3 eller 4 (kommer inte ihåg vilket nu). Inte heller då några personskador, och enda resultatet blev att ankommande (och sedan avgående) Uppsalatåg fick byta spår. Men sånt här kanske är Mer Komplicerat numera? Även för resenärerna...

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Granis Visa inlägg
    Har varit med om samma sak på spår 3 eller 4 (kommer inte ihåg vilket nu). Inte heller då några personskador, och enda resultatet blev att ankommande (och sedan avgående) Uppsalatåg fick byta spår. Men sånt här kanske är Mer Komplicerat numera? Även för resenärerna...
    Inte första gången.

Hände också en gång när jag skulle åka från Bryssel Midi. Vilket gjorde att mitt tåg p g a platsbrist avkortades till ett tågsätt och ett nytt tågsätt tillkopplades i Lille.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av arskortguldsj Visa inlägg
    Idag när jag var på spår 10 utanför ingången till väntsalen och filmade hörde jag ett rejält brak från norra säcken och insåg direkt att något tokigt hade hänt.

När jag rusade dit upptäckte jag att en av SJs elektriska mattruckar hade fallit ned på spåret 8/10 och att föraren kröp ur fordonen skärrad men i övrigt hyfsat oskadd.

Tänkte nog lite obegåvat att det bara var att hämta ett bärgningsfordon och lyfta upp trucken på perrongen igen, kolla funktionalitet och buckla ut diverse karosskador .

Men när jag lämnat händelsen och övergått till mitt egentliga ämne för dagen - filma X2000/ER1/X40 som kommer och går söderut - så började det komma en herrans massa blåljus som polisbilar, räddningsfordon och ambulans.
    Kanske eftersom det bar både vägolycka, järnvägsolycka och arbetsolycka.

Hur det gick sedan vet jag inte med på vägen hem kom jag på att det var tur att det inte kom ett tåg på spår 8/10 samtidigt som hände.

/Jan-Erik

PS: Har inte hittat annan tråd på ämnet - men i så fall ber jag om ursäkt.
    Första notisen om detta i Aftonbladet uppgav att olyckan hänt på spår 8 - på T-centralen

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •