Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: När rullar nya Öresundståget till Karlskrona? Vet någon?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

När rullar nya Öresundståget till Karlskrona? Vet någon?

Jag har utan resultat försökt få svar på hur det nya Öresundståget tar sig till Karlskrona. Enligt uppgift härifrån så ska tåget visas upp i Helsingör 13 mars och därefter finns det ingen mer visning av tåget innan det avgår som ordinarie tåg 07.47 från Karlskrona 15 mars. Men tåget måste ju ta sig till Karlskrona ju.

Min kontakt som har tillgång till dagliga grafer har inte hittat någon extra transport på BKB 13 mars och 14 mars. Återstår bara att man kommer koppla in det i ett ordinarie tåg till Karlskrona och låta det gå avstängt dit.

Snälla, vet någon hur det tar sig till Karlskrona och i så fall vilket tågnummer har det i så fall. Jag är ute efter att försöka fotografera tåget nämligen.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: När rullar nya Öresundståget till Karlskrona? Vet någon?

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Jag har utan resultat försökt få svar på hur det nya Öresundståget tar sig till Karlskrona. Enligt uppgift härifrån så ska tåget visas upp i Helsingör 13 mars och därefter finns det ingen mer visning av tåget innan det avgår som ordinarie tåg 07.47 från Karlskrona 15 mars. Men tåget måste ju ta sig till Karlskrona ju.

Min kontakt som har tillgång till dagliga grafer har inte hittat någon extra transport på BKB 13 mars och 14 mars. Återstår bara att man kommer koppla in det i ett ordinarie tåg till Karlskrona och låta det gå avstängt dit.

Snälla, vet någon hur det tar sig till Karlskrona och i så fall vilket tågnummer har det i så fall. Jag är ute efter att försöka fotografera tåget nämligen.
    Hallandstrafiken har lagt ut en video från en invigning i Varberg av en upprustat Öresundståg den 9 mars.
    https://www.youtube.com/watch?v=iGGUoVceFjY

Finns det flera upprustade Öresundståg ? Kanske det invigs flera gånger och så kör det med passagerare mellan invigningarna.

Edit: Enligt http://www.oresundstag.se/invigning.html så invigs det första examplaret tre gånger, i Malmö 8 mars, i Varberg 9 mars och i Växjö 10 mars.

Kanske det är så att börjar gå på riktigt den 15 mars från Karlskrona och att tjänstetåget är från Växjö på kusttillkustbanan.

Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-03-12 klockan 14:07:49.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Nej enligt tidigare uppgift skulle tåget visas upp i Kalmar idag men om det stämmer vet jag inte. Dessutom har tidigare information här sagt att tåget ska visas upp i Helsingör imorgon 13 mars. Men min kontakt har tittat igenom graferna för BKB och Emmabodabanan utan att hitta ett enda synligt extratåg.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av dh8b Visa inlägg
    Nej enligt tidigare uppgift skulle tåget visas upp i Kalmar idag men om det stämmer vet jag inte. Dessutom har tidigare information här sagt att tåget ska visas upp i Helsingör imorgon 13 mars. Men min kontakt har tittat igenom graferna för BKB och Emmabodabanan utan att hitta ett enda synligt extratåg.
    Du har inte sådan tur att din kontakt har tillgång till omloppsplaner för Öresundstågen? Jag har lite svårt att tänka mig att man skulle anstränga sig (=köra extratåg eller låta fordon gå i transport) enbart för att det nya fordonet ska göra sin första tur just från Karlskrona. Då ligger det närmare till hands att låta det falla in i ordinarie omlopp på så sätt att börjar med en transport till Karlskrona.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •