Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Ny inramning vid infarten till Malmö C

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ny inramning vid infarten till Malmö C

Första byggnaden norr om spåren ser ut att närma sig färdigställande på utsidan. Det planeras också ett gångstråk ett par våningar över marken mellan spåren och de nya byggnaderna och en gångbro över spåren och kanalen som nog kan ge en trevlig utsikt för de tågintresserade.

Snart påbörjas även ett par bostadshus som också lär få trevlig tåg/järnvägsutsikt.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Ny inramning vid infarten till Malmö C

Nu blir Malmö C verkligen en centralstation, med folktät bebyggelse på alla håll. Roligt!

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Nu blir Malmö C verkligen en centralstation, med folktät bebyggelse på alla håll. Roligt!
    Nu vet jag inte exakt vad du menar för jag har aldrig riktigt förstått de här skånska uttrycken "på det hållet", "på alla håll" osv men förhoppningsvis får väl tågresenärerna behålla utsikten mot vallgraven? Tror inte att det blir så trevligt om man smäller upp byggnader på båda sidorna av spåren, men det är väl inte aktuellt heller.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Björn L Visa inlägg
    Första byggnaden norr om spåren ser ut att närma sig färdigställande på utsidan. Det planeras också ett gångstråk ett par våningar över marken mellan spåren och de nya byggnaderna och en gångbro över spåren och kanalen som nog kan ge en trevlig utsikt för de tågintresserade.

Snart påbörjas även ett par bostadshus som också lär få trevlig tåg/järnvägsutsikt.

NU låter jag väl som någon gammal stofil, men vedervärdigare byggnad finns inte. Mastodontbrutalism utan dess like! Stalin hade varit stolt...

/UB

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Ulrik Berggren Visa inlägg
    NU låter jag väl som någon gammal stofil, men vedervärdigare byggnad finns inte. Mastodontbrutalism utan dess like! Stalin hade varit stolt...

Jag är benägen att hålla med dig.

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala

Passagerare Plastmackans avatar
    Medlem
    feb 2018

Finns några bakåtsträvcare här..

Citat Ursprungligen postat av Bussmicke Visa inlägg
    Finns några bakåtsträvcare här..
    Jag tyckte det var ett jättecoolt hus! Ser väldigt fint ut.

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Det finns värre, men jo, man har blivit trött på betong-stål-glas för flera decennier sedan. Det verkar som att varje arkitekt i världen vaknar en morgon och tänker: Hej, jag kunde kombinera dessa tre innovativa material! Att ingen kom på det före!
    Den här byggnaden har åtminstone ett roligt tak.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Alltså, jag är väl inte dödsförtjust i skapelsen själv heller, men Stalin hade inte varit stolt, arkitekturstilen han förespråkade bär till och med hans namn: https://sv.wikipedia.org/wiki/Stalinistisk_arkitektur

Men bra utsikt över tågtrafiken blir det iallafall för de som får en arbetsplats där!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •