Köpte idag en modell av det X2000 set som skickades iväg till Kina och... Jag har några frågor kring det. Dels undrar jag om någon råkar ha några närbilder från mellanvagnarna? Spelar ingen större roll om de är tagna i Kina eller Sverige, så länge man ser märkningen. Ska försöka måla om två gråa vagnar så de matchar, så att jag faktiskt får ett fullängdståg, och då behövs ju också dekaler.

Men sen undrar jag också, på en video och några av bilderna jag sett från Sverige, när setet kom tillbaka, så har vagnarna någon typ av nummermärkning på dörrarna som återskapats på modellerna. Men på bilder från Kina verkar denna märkning saknas. Kom den upp i samband med att tåget skeppades tillbaka? Om det är fallet, vad fyllde de för funktion, och hur kommer det sig att man inte kopplade vagnarna i den ordning de var numrerade? I videon så går de kopplade, sett från den svenska drivenheten, i ordningen 4, 6, 5, 3, 2. (Nummer 1 var manövervagnen som inte fick följa med just då eftersom dess plats ockuperades av den kinesiska drivenheten.)