Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 22

Ämne: Bildgåta

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Bildgåta

Vart kan detta befinna sig?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bildgåta

Grängesberg?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
    Grängesberg?
    Nix :)

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Fippe Visa inlägg
    Vart kan detta befinna sig?

Oj, det här är första gången i nya Postvagnen som jag inte kan se en bild fastän andra kan se den. Tacksam om du skriver ner bildadressen, så får vi se om jag kan nå den på annat sätt.

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Oj, det här är första gången i nya Postvagnen som jag inte kan se en bild fastän andra kan se den. Tacksam om du skriver ner bildadressen, så får vi se om jag kan nå den på annat sätt.
    Inte heller jag kan se den och inte heller jag har haft problem med bildvisningen förut. Orsaken till att vi ser den är antagligen att bildtexten är på tok för lång - flera rader. Så långa bildtexter fungerade inte heller för mig i gamla Postvagnen.

Bildgåta

Ser inte heller bilden, och funkar inte heller om man kopierar bildlänken och går in på den adressen.
    Men Alex verkar ju kunna se den.

Senast redigerat av Anders.o93 den 2018-03-11 klockan 08:27:24.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Nu var jag tanklös när jag skrev inlägget ovan. Bildadressen ingick ju i citatet som inledde mitt inlägg. Jag kunde hellre ha skrivit ungefär så här: "Är det fler än jag som inte kan se bilden? Bildadressen verkar vara mycket lång." Ocn nu har ju andra redan kommenterat den saken.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Hmmm, konstigt jag ser den själv så trodde inte det skulle vara nå problem!

Men här har ni en länk till bilden :)

https://lh3.googleusercontent.com/wd...=w1461-h974-no

Eller

https://i.imgur.com/3uvCM9r.jpg

Senast redigerat av Fippe den 2018-03-11 klockan 10:24:55.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Den inbäddade bilden fungerade för mig igår, men nu när jag tvingade omladdning och inte bara visning ut cachen så försvann den, så någon tidsfrist verkar ha gått ut.

(Länken fungerar, iaf än så länge.)

Tillägg: Kopierar man adressen i första inlägget och går till den så möts man av en Google-inloggningsruta.

Senast redigerat av ztenlund den 2018-03-11 klockan 10:27:48.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Fippe Visa inlägg
    Hmmm, konstigt jag ser den själv så trodde inte det skulle vara nå problem!

Men här har ni en länk till bilden :)

https://lh3.googleusercontent.com/wd...=w1461-h974-no

Eller

https://i.imgur.com/3uvCM9r.jpg
    Det är lite lömskt om man enbart kollar att man själv kan se bilden, då kan den t o m ligga på datorns hårddisk (C:) eller som en kollega till mig som länkade in en bild från företagets intranät. Man får tänka till lite extra.

Första länken fungerar inte, men däremot den nedre. Gissar på Ludvika.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nu var jag tanklös när jag skrev inlägget ovan. Bildadressen ingick ju i citatet som inledde mitt inlägg. Jag kunde hellre ha skrivit ungefär så här: "Är det fler än jag som inte kan se bilden? Bildadressen verkar vara mycket lång." Ocn nu har ju andra redan kommenterat den saken.
    Då kan ju jag ta över ditt första inlägg - utan tanklöshet :) Jag ser nämligen ingen bildlänk/bildadress. Inte i ursprungsinlägget (trodde trådstartaren glömt länka, sånt händer ju) men inte heller i citatet i ditt inlägg.

Varför gör jag inte det? Är det en inställningsfråga?

Jag kör "vanligt" OS och "vanlig" webbläsare, bägge av senaste snitt och vederbörligen uppdaterade och har hittills inte haft problem med bildvisningen här.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av ztenlund Visa inlägg
    Den inbäddade bilden fungerade för mig igår, men nu när jag tvingade omladdning och inte bara visning ut cachen så försvann den, så någon tidsfrist verkar ha gått ut.

(Länken fungerar, iaf än så länge.)

Tillägg: Kopierar man adressen i första inlägget och går till den så möts man av en Google-inloggningsruta.

Samma här. Igår var det en inbäddad bild i Fippes första inlägg. Nu är där helt tomt.
    Länken som fungerar: https://i.imgur.com/3uvCM9r.jpg

Edit: Om gåtan. Har letat efter gamla bockkranar i TiB-land men finner ingen. :o

Senast redigerat av Ville den 2018-03-11 klockan 13:55:50.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Det är väl Fagersta C?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av perfr Visa inlägg
    Det är väl Fagersta C?
    Jo, du har rätt. Letade för dåligt i Fagersta. :rolleyes:
    https://www.google.se/maps/@59.99156...2!8i6656?hl=sv

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Fagersta C är korrekt :D

Hmmm var väll säkert för jag länkade direkt från Google Photo.

https://imgur.com/gallery/HJPPA
    https://imgur.com/a/mHAMB

Senast redigerat av Fippe den 2018-03-11 klockan 15:12:59.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Jag kunde inte heller se någon antydan till bild i de första inläggen. Vad var det för fel? Längre ned blev bilderna synliga.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av IB Visa inlägg
    Då kan ju jag ta över ditt första inlägg - utan tanklöshet :) Jag ser nämligen ingen bildlänk/bildadress. Inte i ursprungsinlägget (trodde trådstartaren glömt länka, sånt händer ju) men inte heller i citatet i ditt inlägg.

Varför gör jag inte det? Är det en inställningsfråga?

Jag kör "vanligt" OS och "vanlig" webbläsare, bägge av senaste snitt och vederbörligen uppdaterade och har hittills inte haft problem med bildvisningen här.
    Jag kan titta på adressen med Firefox genom att högerklicka där bilden skulle ha varit (det ser ut som ett återvändgate-tecken nu) och så välja Visa Bildinfo.
    Vad är förresten "vanlig" webbläsare, jag tror det är lättare ge råd om du berättar vilken du kör?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Jag kan titta på adressen med Firefox genom att högerklicka där bilden skulle ha varit (det ser ut som ett återvändgate-tecken nu) och så välja Visa Bildinfo.
    Precis så brukar jag också göra när min läsare inte visar bilden direkt.

Men i det här fallet ser jag ingentig alls. Bara rubriken och texten i inlägget, i övrigt tomt. Där finns alltså ingenting som jag kan högerklicka på. Det är detta jag skulle vilja veta orsaken till.

Jag har kollat mina foruminställningar och hittar inget som verkar kunna påverka det här. Däremot ser jag i rutan för behörigheter att HTML-kod är av. Kan det förklara fenomenet? Och hur kan jag i så fall själv ändra den inställningen?

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Vad är förresten "vanlig" webbläsare, jag tror det är lättare ge råd om du berättar vilken du kör?
    Självklart är det så.

Men jag anser att man inte i onödan ska sprida detaljer om hur ens dator är konfigurerad - sånt kan man ta direkt med supporten när det behövs. Lite nojjigt, kan tyckas, men det är en princip som sitter i ryggmärgen (gammal yrkesskada :) ) Fast världen går väl inte under om jag berättar att jag kör Chrome.

Tack för övrigt för att du tar dig tid att hjälpa!

Passagerare Jonny Saljefeldts avatar
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av IB Visa inlägg
    Däremot ser jag i rutan för behörigheter att HTML-kod är av. Kan det förklara fenomenet? Och hur kan jag i så fall själv ändra den inställningen?
    Den inställningen är normalt (av) för att förhindra att man skriver in html-kod i inläggen, vilken kan skapa stor oreda. Den påverkar knappast bildvisningen.

Edit: När jag tittar på de olika forumen så ser jag att html inte är av i alla. Någon systematik är dock svår att se:

Allmänt forum -på
    Bana, stationer och spårområden -av
    Järnvägsfordon -av
    Järnvägsfoto -av
    Reseberättelser -av
    Support och synpunkter -på

Senast redigerat av Jonny Saljefeldt den 2018-03-12 klockan 12:56:34.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Jonny Saljefeldt Visa inlägg
    Den inställningen är normalt (av) för att förhindra att man skriver in html-kod i inläggen, vilken kan skapa stor oreda.
    Klokt. Konstigt dock med inkonsekvensen.

Citat Ursprungligen postat av Jonny Saljefeldt Visa inlägg
    Den påverkar knappast bildvisningen.
    Det tror inte jag heller, det var mest ett långskott när jag inte hittade nåt annat. Men tack för svaret!

Jag ser nu ingen anledning att grotta ner mig mer i det här. Skulle det hända fler gånger tar jag kanske upp det under support.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •