Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 23 av 23

Ämne: Vilka fordon ska MTR Mälartrafik ha?

Passagerare Leif Ds avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Vilka fordon ska MTR Mälartrafik ha?

Citat Ursprungligen postat av Frågvis Visa inlägg
    Tack för svar! Då låter det som att det finns goda möjligheter till en smidig övergång ändå, att MTR rekryterar tyder väl också på att det finns någon sorts plan på plats för hur utbildningen ska gå till.
    Klart att det finns en plan, men det ska finnas huvuden att stoppa in i planen också. Jag är inte säkert att det blir helt enkelt att lösa, men för personalen skull och resenärerna, så hoppas jag att jag har fel.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    I dag är det Älvsjö godsbangård som gäller nattetid. I dag utgick åtta ER1 från Älvsjö. Hagalund används ibland för daguppställning, men ingen nattuppställning.
    Det skulle förvåna mig om MTR gör annorlunda.
    Det kommer och går ER1:or hela tiden på dagtid i Hagalund - var där några timmar i dag och såg ett antal komma och gå. En av dem var en UL-ER1 (nr 038), men den kanske var där av något speciellt skäl, t ex klottersanering. Dagtid kan det stå upp till 3 st ER1 på driftbangården i Hagalund (som man inte ser från tågen på banan till Uppsala). //Anders

1. Klass
    Medlem
    feb 2020

Citat Ursprungligen postat av Anders Svensson Visa inlägg
    Det kommer och går ER1:or hela tiden på dagtid i Hagalund - var där några timmar i dag och såg ett antal komma och gå. En av dem var en UL-ER1 (nr 038), men den kanske var där av något speciellt skäl, t ex klottersanering. Dagtid kan det stå upp till 3 st ER1 på driftbangården i Hagalund (som man inte ser från tågen på banan till Uppsala). //Anders
    Tanken är väl att ER1:orna ska husera vid nuvarande dueselverkstsden i Hagalund när de är i Stockholm.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •