Tyckte jag så någonstans att ett godsbolag ska börja använda botniabanan i stället för stambanan för sina godståg. Är det så eller har jag missuppfattat/drömt/fantiserat?
Tyckte jag så någonstans att ett godsbolag ska börja använda botniabanan i stället för stambanan för sina godståg. Är det så eller har jag missuppfattat/drömt/fantiserat?
Du såg rätt. Green Cargo börjar 2/5 köra kombitåg för Real Rail Luleå-Umeå-Rosersberg via Botniabanan.
https://lokforaren.wordpress.com/201...r-botniabanan/
Jag undrar lite om Real Rail. På deras hemsida står väldigt lite men de skriver att de har tillräckligt lok och vagnskapacitet.
Men det verkar som om Green Cargo kör åt dem. Varför kör inte Green Cargo själva, eller Real Rail själva?
Blir det lägre kostnader av att ett mindre bolag hyr in storbolaget?
Låter lite som när Rushrail förlorade tillstånd i Norge och fick i panik hyra in körningar från ett norskt bolag för sina åtaganden vilket kostade mycket (eller hur det var).
http://greencargo.com/sv/om-oss/Om-o...d-green-cargo/
Hur många lok har Real Rail?
Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-03-10 klockan 20:56:52.
Green Cargo kör de flesta tågen åt Real Rail. CFL Cargo kör Göteborg-Sundsvall och Jönköping-Sundsvall.
Er vel en sannhet med modifikasjoner. Det er så vidt jeg forstår snakk om et nytt togpar som skal gå Botniabanan. De eksisterende Real Rail togene vil vel gå indre veien.
Prøvde en titt i tåglistan for t18 og rutene for Real Rail sitt tog over Botniabanan ligger klar. Eneste avviket er at oppstart blir i mai i stedet for i desember 2017.
CFL Cargo kör väl massaved Storuman - Husum?