Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Botniabanan

  1. #1
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    33

    Botniabanan

    Tyckte jag så någonstans att ett godsbolag ska börja använda botniabanan i stället för stambanan för sina godståg. Är det så eller har jag missuppfattat/drömt/fantiserat?


  2. #2
    Passagerare
    Medlem
    nov 2017
    Inlägg
    527

    Sv: Botniabanan

    Citat Ursprungligen postat av LarsH Visa inlägg
    Tyckte jag så någonstans att ett godsbolag ska börja använda botniabanan i stället för stambanan för sina godståg. Är det så eller har jag missuppfattat/drömt/fantiserat?
    Du såg rätt. Green Cargo börjar 2/5 köra kombitåg för Real Rail Luleå-Umeå-Rosersberg via Botniabanan.
    https://lokforaren.wordpress.com/201...r-botniabanan/


  3. #3
    Passagerare
    Medlem
    nov 2017
    Inlägg
    2 142

    Sv: Botniabanan / Real Rail

    Jag undrar lite om Real Rail. På deras hemsida står väldigt lite men de skriver att de har tillräckligt lok och vagnskapacitet.
    Men det verkar som om Green Cargo kör åt dem. Varför kör inte Green Cargo själva, eller Real Rail själva?
    Blir det lägre kostnader av att ett mindre bolag hyr in storbolaget?
    Låter lite som när Rushrail förlorade tillstånd i Norge och fick i panik hyra in körningar från ett norskt bolag för sina åtaganden vilket kostade mycket (eller hur det var).
    http://greencargo.com/sv/om-oss/Om-o...d-green-cargo/

    Hur många lok har Real Rail?

    Senast redigerat av Bengt Larsson den 2018-03-10 klockan 20:56:52.

  4. #4
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    163

    Sv: Botniabanan / Real Rail

    Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Jag undrar lite om Real Rail. På deras hemsida står väldigt lite men de skriver att de har tillräckligt lok och vagnskapacitet.
    Men det verkar som om Green Cargo kör åt dem. Varför kör inte Green Cargo själva, eller Real Rail själva?
    Blir det lägre kostnader av att ett mindre bolag hyr in storbolaget?
    Låter lite som när Rushrail förlorade tillstånd i Norge och fick i panik hyra in körningar från ett norskt bolag för sina åtaganden vilket kostade mycket (eller hur det var).
    http://greencargo.com/sv/om-oss/Om-o...d-green-cargo/

    Hur många lok har Real Rail?
    Real Rail har varken lok eller lokförare, det är ett rent godsbolag ägt av Sandahlskoncernen bildat 2012, GC har varit operatör för deras tåg i många år.


  5. #5
    Passagerare
    Medlem
    nov 2017
    Inlägg
    527

    Sv: Botniabanan / Real Rail

    Green Cargo kör de flesta tågen åt Real Rail. CFL Cargo kör Göteborg-Sundsvall och Jönköping-Sundsvall.


  6. #6
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    980

    Sv: Botniabanan

    Citat Ursprungligen postat av ulf nyström Visa inlägg
    Du såg rätt. Green Cargo börjar 2/5 köra kombitåg för Real Rail Luleå-Umeå-Rosersberg via Botniabanan.
    https://lokforaren.wordpress.com/201...r-botniabanan/
    Er vel en sannhet med modifikasjoner. Det er så vidt jeg forstår snakk om et nytt togpar som skal gå Botniabanan. De eksisterende Real Rail togene vil vel gå indre veien.

    Prøvde en titt i tåglistan for t18 og rutene for Real Rail sitt tog over Botniabanan ligger klar. Eneste avviket er at oppstart blir i mai i stedet for i desember 2017.


  7. #7
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    148

    Sv: Botniabanan / Real Rail

    CFL Cargo kör väl massaved Storuman - Husum?


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •