Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Den 6/12 1974 Majorstua stasjon, Homenkollbanen

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Den 6/12 1974 Majorstua stasjon, Homenkollbanen

Den 6/12 1974 var en gråmulen dag, åtminstone i Oslo där jag för tillfället var. Det var ingen idé att åka till Holmenkollen i blötsnö och grådis insåg jag. Som tur var hade jag en kamera i ryggsäcken och det blev några bilder av den livliga trafiken på stationen. Det här är en av dem.

LSq

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Den 6/12 1974 Majorstua stasjon, Homenkollbanen

Kan tyvärr inte se.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Inte jag heller.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Pröva med Firefox eller Chrome om ni kan. Det verkar som att den här inbäddningen från Dropbox inte fungerar i Internet Explorer och Safari (åtminstone på iOS, hur det är på vanliga Macar vet jag inte).

Tillägg:
    Pröva annars med den här länken istället: https://www.dropbox.com/s/0gvcotiawr...olmen.jpg?dl=0

Senast redigerat av ztenlund den 2018-03-11 klockan 10:18:32.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

En härlig bild från Majorstuen. Jag minns de osannolika gamla tågen som gick på linjerna från Nationalteatret. I tunnel skramlade det och blixtrade när tågen gick fram och alla fick titta en gång extra innan de steg på. Tågen kunde gå till Holmenkollen, Songnsvann, Österåker och ett ställe till som jag inte minns namnet på, så man kunde komma helt fel om man inte såg upp. På vissa sträckor hade man dessutom kontakt med spårvägen. Nu var det länge sedan jag var i Oslo men jag tror att de flesta linjera är kvar men omklassade till tunnelbana.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •