Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Problem i Köpingstrakten...

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Problem i Köpingstrakten...

...p g av elfel har det varit hela dagen.
    Rivning?/Ulf

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Problem i Köpingstrakten...

Citat Ursprungligen postat av Ulf Berlin Visa inlägg
    ...p g av elfel har det varit hela dagen.
    Rivning?/Ulf
    Tyvärr har ju två av de i gamla PV som hade lättast att skaffa fram information om sånt här av olika skäl valt att inte följa med till nya, så risken finns att du måste leta själv på Trafikverket och på olika sajter med trafikinfo, och i lokalpressen. :(
    (jag saknar fortfarande smileyn med den ledsna gubben)

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Ja, det ska ha varit rivning av kontaktledning enligt SJ:s trafikinformation. Redan i morse var det trafikavbrott och omledning Valskog-Rekarne-Kolbäck. T.ex. kom tåg 707 till Västerås först ca 6.50 (5.45). Jag misstänker, utifrån vad jag sett på jvgfoto.se att det var tåg 10156 (första morgontåget från Västerås till Göteborg) som rev kontaktledningen någonstans mellan Munktorp och Köping. Ser också där att det gick ett tåg 84108 i eftermiddags från Västerås V till Munktorp och tillbaka som 84319 en dryg timme senare till Västerås V vilket jag misstänker var en X40 som hämtade hem haveristen. Vet dock inte säkert att detta stämmer och har ingen annan info. Trafiken verkar hur som helst ha kommit igång igen vid 16-tiden.
    / GNl

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av GNl Visa inlägg
    Ja, det ska ha varit rivning av kontaktledning enligt SJ:s trafikinformation. Redan i morse var det trafikavbrott och omledning Valskog-Rekarne-Kolbäck. T.ex. kom tåg 707 till Västerås först ca 6.50 (5.45). Jag misstänker, utifrån vad jag sett på jvgfoto.se att det var tåg 10156 (första morgontåget från Västerås till Göteborg) som rev kontaktledningen någonstans mellan Munktorp och Köping. Ser också där att det gick ett tåg 84108 i eftermiddags från Västerås V till Munktorp och tillbaka som 84319 en dryg timme senare till Västerås V vilket jag misstänker var en X40 som hämtade hem haveristen. Vet dock inte säkert att detta stämmer och har ingen annan info. Trafiken verkar hur som helst ha kommit igång igen vid 16-tiden.
    / GNl
    Tack för detta.
    Vid 8.45 kom det 3 loktåg på raken från Västeråshållet vid Jakobsberg och enl tåglägesappen var dom hyfsat sena.../Ulf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •