Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bomtrubbel? i Sundsvall

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Bomtrubbel? i Sundsvall

För dem som kan se Facebook (vet ej om inlägget går att se ändå)

https://www.facebook.com/StenstansTr...type=3&theater

Från en trafikskolärare i Sundsvall, en Regina passerar övergången vid Nybrogatan i Sundsvall (första övergången efter Sundsvall C österut) trots att bommarna inte är fällda.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bomtrubbel? i Sundsvall

Läskigt att läsa kommentarerna där samt på ST.nu´s facebooksida :/

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JM Visa inlägg
    Läskigt att läsa kommentarerna där samt på ST.nu´s facebooksida :/
    Detta trodde jag var historia, när jag bodde och jobbade i Timrå/Sundsvall var jag flera gånger ute för att bommarna inte gick ner just på korsningarna med Nybrogatan o Esplanaden.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Har bara hänt mig en gång att dom inte gått ner där och det var mitt i natten. Man tutar ju helst inte gärna som en tok just där och just då när man skall passera.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JM Visa inlägg
    Har bara hänt mig en gång att dom inte gått ner där och det var mitt i natten. Man tutar ju helst inte gärna som en tok just där och just då när man skall passera.
    På -70 o -80 talet var jag ute för att tåget kom när bommarna/signalerna inte var nere/resp varnade i alla fall en handfull gånger, just denna övergång och nästa österut.

Men kör man då trots att vsi visar fel färg eller? Isf borde det ju varit ett antal förare som fått problem genom åren och något sådant hörde jag aldrig talas om när jag bodde där, felet borde då ligga i själva anläggningen.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Nej, för min del så var det fjärren som jag tror ställde någon konstig växlingsväg bara. Ska ta och höra med kollegorna på "den andra firman" som har hand om Sundsvall, vad det kan vara för knas eller om det bara är så att tågen inte går som tåg kanske :)

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •