Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Visning av ämnen i nya postvagnen

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Visning av ämnen i nya postvagnen

Jag kollar i postvagnen ca en gång per dygn. Då skulle jag vilja få en översikt över vilka nya ämnen som har kommit upp under senaste tiden. I en gemensam lista oberoende av "underforum". Det som styr mitt val vad jag vill läsa är ämnesrubriken inte om det har sorterats i järnvägsfordon, järnvägsfoto eller i annat underforum. Sorteringen (nyast först) ska styras helt av ämnets startdatum och inte påverkas av att det har kommit nya inlägg till ämnet senare. Det liknar den gamla postvagnspresentationen som jag saknar.

Kan man utöka med en ny presentationsvy eller någon smart sökrutin?

I rutan till höger med "Nya Foruminlägg" så får många intressanta ämnesrubriker in plats. Kan man utöka antalet tecken där?

Sv: Visning av ämnen i nya postvagnen

Klicka på Nya inlägg, som visar alla nya inlägg sedan ditt senaste besök eller på Dagens som visar alla inlägg under dagen, i raden under SJK Postvagnen.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    Klicka på Nya inlägg, som visar alla nya inlägg sedan ditt senaste besök eller på Dagens som visar alla inlägg under dagen, i raden under SJK Postvagnen.
    Jag tycker den här funktionen är ännu bättre än den som Humbla efterlyser. Inläggen sätts upp i starttidpunktsordning, oberoende av delforum. Listan består av två delar - först de ämnen som antingen är helt nya eller som jag förut läst allting i, sedan de ämnen där jag redan förra gången inte hade brytt mig om att läsa allt. Att det är dessa två delar är ingen nackdel utan en fördel, tycker jag.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Tack för tipset. Denna sortering är bra om man vill få en översikt av nya inlägg.

Men jag önskar i princip samma sökning men på nya ämnen. Man kan kanske låta kolumnen senaste inlägg vara kvar som visar senaste in inlägget.

Senast redigerat av Humbla den 2018-03-07 klockan 18:17:14.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders.o93 Visa inlägg
    En kontrollfråga:
    Är dagens inlägg egentligen "Senaste dygnets inlägg"? För det gäller väl inte dag som "idag"? Vore det inte bättre med texten "Senaste dygnets inlägg"?

Edit: Jag instämmer i Lennarts kommentar att denna tråd borde ha startas i supportforumet, och flyttas dit.

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-03-07 klockan 18:41:51. Anledning: Tillägg

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Den här tråden borde väl vara under support och synpunkter om vi nu ska ha en egen forumdel för det

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Humbla Visa inlägg
    Tack för tipset. Denna sortering är bra om man vill få en översikt av nya inlägg.

Men jag önskar i princip samma sökning men på nya ämnen. Man kan kanske låta kolumnen senaste inlägg vara kvar som visar senaste in inlägget.
    Om jag fattar dig rätt så skulle du väl bli tillräckligt glad om någon av de två nämnda listorna (Nya inlägg resp Dagens inlägg) gick att sortera om grundat på datum för trådstarten (och det datumet visas ju i vänstra halvan så informationen finns ju).
    Du skulle visserligen en bit ned få se ämnen som startades för mer än 24 tim sen, men när du kommer dit är du ju klar.

Egentligen är det ju konstiga namn på de två listorna, för det som visas på en rad är ju bara ämnet (=tråden), det blir ju inte en lista med samtliga inlägg (alltså varje svar som skrivits). De visar ju snarare "Nyligen uppdaterade ämnen" respektive "Dagens uppdaterade ämnen". Och om du klickar på den blå knappen till vänster så kommer du inte säkert till just det inlägg vars tid och skribent visats långt till höger listan.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Petersen Visa inlägg
    Den här tråden borde väl vara under support och synpunkter om vi nu ska ha en egen forumdel för det
    Du har alldeles rätt Lennart. Jag sökte efter en möjlighet att byta grupp men hittade ingen.

Förstår inte problemet. Har du redan läst en tråd (ämne eller whatever vissa ska kalla det för) och inte är intresserad att läsa den igen, läs den då inte, gå då bara in i de nya trådarna (ämnen) du vill läsa.

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    En kontrollfråga:
    Är dagens inlägg egentligen "Senaste dygnets inlägg"? För det gäller väl inte dag som "idag"? Vore det inte bättre med texten "Senaste dygnets inlägg"?

Edit: Jag instämmer i Lennarts kommentar att denna tråd borde ha startas i supportforumet, och flyttas dit.
    Verkar vara senaste dygnets inlägg, ja. Spelar väl inte någon större roll vad det heter. Men om detta nu är ett stort problem för folk så får väl Admin ändra detta.

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Och om du klickar på den blå knappen till vänster så kommer du inte säkert till just det inlägg vars tid och skribent visats långt till höger listan.
    Nej, du kommer ju till det första olästa svaret i tråden. Där kan ju ha skrivits fler svar i tråden sen du senast läste. Är väl rätt praktiskt om man följer en tråd, så man slipper leta i tråden utan hamnar där man senaste lämnade.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Du har kanske inte gett de tydligaste förklaringarna om vad du vill ha, om du ursäktar, för den här diskussionen har nu upprepat sig ett antal gånger. Jag tror att jag ändå nu har lyckats räkna ut vad det är du önskar:

http://www.postvagnen.com/sjk-forum/...ontenttypeid=1

Antalet trådar den hittar uppges märkligt och minskar när man bläddrar framåt, men det är strunt samma. RSS-flödena längst ned är inte med. Ovan ger de två senaste dagarna, men du kan ändra till valfritt antal dagar genom att byta ut tvåan (kopiera isf länken så att du ser vad det står). Det är sökfunktionen som används, så det går att göra utan att knacka ihop en lång harang.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •