Jag har som jag har skrivit tidigare skaffat en scanner o sitter just nu o tittar på gamla papper från min far när han gjorde en hel del utbildningar inom SJ. Det pappret jag har framför mig är bl a " Kursdeltagare på Järnvägsskolan " och detta handlar om " Ordningsregler " Det är daterat Stockholm 1957 . Jag har inte sett några av dessa papper över minnen i forumet utan det är en massa kort o förseningar osv, vilket är väldigt intressant i sig, men min fråga är om ? det finns något intresse att läsa dessa gamla papper när man en gång började inom järnvägen i Sverige? Kanske gamla minnen ? Den viktigaste frågan är om man kan lägga ut dessa papper i så fall så kan ju gamla namn hamna med och det är kanske inte bra?? Måste fråga innan jag lägger ut något så det inte blir fel o galet?? Kan i alla fall tala om att det är väldigt kul att läsa om att; portföljer ska hängas upp på härför krok, skräp ska läggas i papperskorgen o inte på golvet, när krita, linjal, passare ska läggas i härför avsedda förvaringsfack, det ska vara så tyst som möjligt, salarna ska vädras, ska man ringa finns det en telefonvakt som kopplar samtalen och det ska vara viktigt, spel om pengar får inte förekomma i skolans lokaler osv! Om? detta är okey så lägger jag gärna ut detta med tanke på många äldre SJ are?