Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Månsbo station, JMJ

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Månsbo station, JMJ

Om man ser filen så visar bilden Månsbo stationhus 1976. Detta är en test att använda DropBox i enlighet med den diskussion som fördes i den gamla postvagnen.

http://postvagnen.com/forum/index.php?id=1138899

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Månsbo station, JMJ

Jag inser nu att det trots att man ändrar i DropBox adressen enligt anvisning (länkad) i gamla PV och vad som står på DB hemsida inte fungerar att ha DB som bildlagring för PV, åtminstone inte om man som jag kör MacOSHigh Sierra. Provar med att klistra in adressen till bilden så att den nyfikne kan se hur det såg ut.

https://www.dropbox.com/s/a3zrvf4wu0...%A5rd.jpg?dl=0

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Metoden fungerar med macOS och Firefox. Inte med Safari. På PC har jag prövat med Explorer och Safari med negativt resultat. Kanske någon annan som vet?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ser bilden, såg den från början. Här fungerar det. :)
    PC och Crohme.

Senast redigerat av Ville den 2018-03-07 klockan 17:27:59.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Strömquist Visa inlägg

Om man ser filen så visar bilden Månsbo stationhus 1976. Detta är en test att använda DropBox i enlighet med den diskussion som fördes i den gamla postvagnen.

http://postvagnen.com/forum/index.php?id=1138899
    Jag ser bilden (men kör Firefox) och den fyller precis ut min skärm.
    MEN, jag såg att bilden laddades långsamt, så då kollade jag bilden. Den verkar vara 31,6 MB (33 205 127 byte) stor (själv brukar jag publicera bilder som är cirka 100-200 kByte, dvs 200 gånger mindre). Det beror väl på att den också är väldigt stor i pixlar (9324*6380). Att jag slapp scrolla i sidled beror väl på att nya PV skalar ner bilderna när de visas (utan att minska datavolymen). Däremot är bilden för hög, så jag måste scrolla i höjdled för att kunna se hela bilden.
    För de gånger jag (och andra) kör med mobilsurf med begränsad surfpott och hastighet så hoppas jag att du kan skapa bilder (dvs kopior av dina original) i mer lagom format enligt PV-tradition, dvs cirka 800 pixlar breda, och kanske 100-300 kByte.
    Men ett trevligt stationshus.:)

Senast redigerat av Ulf Broman den 2018-03-07 klockan 18:16:59. Anledning: Påpekat höjdscrollning

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Tack för kommentarerna! Det var en lapsus av mig att inte kolla bildstorleken! Normalt skannar jag högupplöst och ändrar bilden i Photoshop efter behov. Nu tog först bästa för att testa utan att kontrollera bildstorlek. Inte så bra! Bättre månsbobilder publicerades dessutom nyligen i TÅG, LSq

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Nu har jag minskat filstorleken i Photoshop

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Lennart Strömquist Visa inlägg
    Nu har jag minskat filstorleken i Photoshop
    Mycket bättre! Nu är den nere i 873 kByte, kan du kanske jpg-komprimera lite mer om du lägger ut flera bilder.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ulf Broman Visa inlägg
    Mycket bättre! Nu är den nere i 873 kByte, kan du kanske jpg-komprimera lite mer om du lägger ut flera bilder.
    Det kommer jag förhoppningsvis att göra om mina filer är för stora. LSq

Passagerare Montfrooijs avatar
    Medlem
    feb 2018

Beautiful image!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •