Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Stångådals- och Tjustbanan

  1. #1
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    52

    Stångådals- och Tjustbanan

    Februari blev som alltid upp och ner med denna trafik och sämre än under januari.

    Vad gäller fordonen står Y2 1383 stilla efter kollision med ett träd vid Storebro den 12 december 2017.
    Y31 1425 har inte varit i trafik varken under januari eller februari, orsak okänd.

    På Stångådalsbanan skulle totalt 538 tåg körts under månaden och av dessa inställdes 107. Av dessa kan 42 tåg härledas till Y31-omloppet mellan Berga och Oskarshamn som berör Stångådalsbanan söder om Vimmerby.
    På egentliga Stångådalsbanan inställdes 67 tåg.

    Mellan Berga och Oskarshamn inställdes 92 tåg. Här skulle totalt 160 tåg körts under månaden.

    På Tjustbanan mellan Linköping och Västervik inställdes 157 tåg. Här skulle totalt 424 tåg körts under månaden.


  2. #2
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    289

    Sv: Stångådals- och Tjustbanan

    Vart femte tåg på Stångådal inställt och mer än vart tredje på Tjust! Detta är en parodi på tågtrafik och sänker allmänhetens förtroende för tågtrafik.
    Finns det verkligen inga politiker i Småland som inser att man måste ingripa och ta ansvar så att det blir en stabil trafik.
    Med lite tur kanske även östgötarna kan fås att engagera sig efter valet, trafikbossen Gunnarsson från C ska ju avgå.


  3. #3
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    468

    Sv: Stångådals- och Tjustbanan

    Det hjälper nog inte om varenda figur som Gunnarsson slutar. De har bestämt i Östergötland att de inte vill ha något samarbete om Länsbanorna. All energi ligger på PENDLAR , OSTLÄNKEN och BUSSAR. Frågan är hur länge Länsbanorna får köra hela vägen till Linköping. Man kan förvänta sej vad som helst från Linköping. Dessa banor är för simpla för STORFRÄSARNA i Linköping.

    Senast redigerat av Sääf den 2018-03-08 klockan 06:49:31.

  4. #4
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    289

    Sv: Stångådals- och Tjustbanan

    Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Det hjälper nog inte om varenda figur som Gunnarsson slutar. De har bestämt i Östergötland att de inte vill ha något samarbete om Länsbanorna. All energi ligger på PENDLAR , OSTLÄNKEN och BUSSAR. Frågan är hur länge Länsbanorna får köra hela vägen till Linköping. Man kan förvänta sej vad som helst från Linköping. Dessa banor är för simpla för STORFRÄSARNA i Linköping.
    Tyvärr tror jag du har rätt, men man kan ju alltid hoppas!
    Kommunpolitikerna i Åtvidaberg och Kinda verkar ha vissa problem med Region Östergötland och ÖTRAF.
    Som jag ser det behövs framför allt bättre verkstadskapacitet med öppettider 24/7 så att fordon med fel snabbare kan gå ut i trafik igen.
    Korttidsinhyrning av två reservfordon Y1, en i Kalmar, en i Linköping skulle göra stor nytta för en robust trafik. Visserligen behöver RATC-utrustning installeras, men det är inte ett så omfattande projekt.
    Tågkraft har åtminstone en Y1 och Inlandsbanan har ju tillgängliga fordon fram till sommartrafiken börjar.
    På Kinnekullebanan går det bra att köra Y1, så det verkar ha gått prestige i den här frågan.


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •