Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Västberga industriområde

Passagerare Oskar OHs avatar
    Medlem
    mar 2018

Västberga industriområde

Så gott som varje dag jag är på jobbet så åker jag förbi Årstaberg och Västberga industriområde. Då och då så ser jag att det står godsvagnar nere vid industriområdet, allt som oftast täckta boggivagnar. Jag har dock inte lagt på minnet vilka dagar i veckan jag sett dem, utöver idag.

Jag har dock hela tiden undrat om denna trafik är något regelbundet, vilka tider på dygnet det handlar om, och vad det är som transporteras. Någon här på forumet som har koll på det?

Medlem
    mar 2018

Sv: Västberga industriområde

Två av de tre vagnar som stod där nere i onsdags är nu flyttade. Står i skrivande stund två uppe vid containerterminalen, och det skulle kunna vara dem, men jag är inte 100% säker. Vet inte heller om de flyttades i onsdags, igår, eller idag, så frågorna och funderingarna kvarstår.

Medlem
    mar 2018

Förra veckan stod det två Transwaggon och en SBB Cargo vagn där nere, Transwaggon vagnarna försvann i torsdags, och nu är SBB Cargo vagnen också borta. Istället står det tre stycken Transwaggon vagnar där nu. Är det verkligen ingen här som har insikt i vad som pågår där nere?

Passagerare Roy Mårtenssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Oskar OH Visa inlägg
    Förra veckan stod det två Transwaggon och en SBB Cargo vagn där nere, Transwaggon vagnarna försvann i torsdags, och nu är SBB Cargo vagnen också borta. Istället står det tre stycken Transwaggon vagnar där nu. Är det verkligen ingen här som har insikt i vad som pågår där nere?
    Det lilla jag vet är att det rör sig om Veolia Recycling på Elektravägen. En enda gång har jag observerat en transport därifrån in action, vid niotiden på morgonen.

Medlem
    mar 2018

Niotiden på morgonen? Lite tidigare än jag brukar vara i krokarna, men det vore ju kul att få en sån rörelse på bild.

Veolia säger du? Interesting.

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Oskar OH Visa inlägg
    Niotiden på morgonen? Lite tidigare än jag brukar vara i krokarna, men det vore ju kul att få en sån rörelse på bild.

Veolia säger du? Interesting.
    Detta är gamla Hans Andersson Recycling som Veolia köpte. Veolia ägnar sig numera åt tjänster inom energi, vatten, återvinning och industrisanering. En gång i tiden ägnade man sig även åt tåg och bussar, men det är ett minne blott. Ingen koppling finns i dag mellan Veolia och Transdev.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •