Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: Mora strand

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Mora strand

Citat Ursprungligen postat av Daniel Engström Visa inlägg
    Det finns spårledning men inga signaler alls i den änden av Mora. Jag får för mig att Mora strand är tänkt att trafikeras med växlingsrörelser.
    Jag tror det varit uppe innan. Min minnesbild är att det fanns en teori om att det gick som tåg ända till/från Mora Strand, men detta skulle i så fall framgått i tdt-boken, vilket det inte gör. Således växling.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Mora strand

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Jag tror det varit uppe innan. Min minnesbild är att det fanns en teori om att det gick som tåg ända till/från Mora Strand, men detta skulle i så fall framgått i tdt-boken, vilket det inte gör. Således växling.
    Detta är ju ganska obegripligt. Borde det inte vara regel att man länkar om man citerar ett inlägg i en annan tråd?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Detta är ju ganska obegripligt. Borde det inte vara regel att man länkar om man citerar ett inlägg i en annan tråd?
    Det finns en länk. Klicka på den blå pilen till höger om Daniels namn. (Skulle jag startat en ny tråd för detta svar?)

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Ja? La jag inte in en länk genom att citera Daniels inlägg?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Det finns en länk. Klicka på den blå pilen till höger om Daniels namn. (Skulle jag startat en ny tråd för detta svar?)
    Aha, den lilla knappen trodde jag nog var något slags ”slut citat”-tecken! Tack för tipset även om jag hade föredragit en lång rad med bokstäver, som är lättare att klicka på med telefonen...

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Mora strand är ett sidospår

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Det blir ändring på det i T22.
    Trafikverket om förändringar under T22:
    "Nya driftplatsdelar Mora central (Mrc) och Mora strand (Mras, var tidigare hållställe) på driftplatsen Mora (Mra).
    Det kommer från T22 vara möjligt att avsluta/starta körplan på Mras.
    Tåg går till/från driftplatsdelarna Mrc och Mras, inga tåg rapporteras på Mra"

Passagerare
    Medlem
    maj 2019

Mora Strand trafikeras som växling.
    Tågfärden till och från Rättvik startar vid Mora Station. Färderna mellan Mora station gå som växling.
    Spåret mellan Mora och Mora strand saknar signalsäkerhetsanläggning, spårledning och låsbara växlar.

Färden startar från Mora Strand startar genom att föraren (i det här fallet tillsyningsman växling) ringer och får starttillstånd av tågklareraren.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Det blir ändring på det i T22.
    Trafikverket om förändringar under T22:
    "Nya driftplatsdelar Mora central (Mrc) och Mora strand (Mras, var tidigare hållställe) på driftplatsen Mora (Mra).
    Det kommer från T22 vara möjligt att avsluta/starta körplan på Mras.
    Tåg går till/från driftplatsdelarna Mrc och Mras, inga tåg rapporteras på Mra"
    Mycket intressant! Jag antar att detta innebär att någon form av tågvägslåsning kommer att anordnas på sträckan?

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Mycket intressant! Jag antar att detta innebär att någon form av tågvägslåsning kommer att anordnas på sträckan?
    Ingen aning, däremot så tror jag att detta är kopplat (!) till utbytet det utbredda stlv 85 på Siljansbanan till stlv 95.

22-24 maj 2021 sker lite jobb i Mora realaterat till bytet: Kanalisation och kabel/signaler arbeten kommer att
    utföras på hela dp samt byte av växlar och spår

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Ingen aning, däremot så tror jag att detta är kopplat (!) till utbytet det utbredda stlv 85 på Siljansbanan till stlv 95.

22-24 maj 2021 sker lite jobb i Mora realaterat till bytet: Kanalisation och kabel/signaler arbeten kommer att
    utföras på hela dp samt byte av växlar och spår
    Låter ju som att man kommer att ta in Mora i det nya ställverket?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Låter ju som att man kommer att ta in Mora i det nya ställverket?
    Så har det sagts tidigare och är väl rimligt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •