Blev troligen påkopplad som främre lok i Kil. Åter sedan i 41626 till Skoghall och där finns troligen loket nu kl 15.45 idag 4/4. Jag tog en bild när det tåget passerade Arvika men jag ska se om jag klarar att kopiera in den här!
Tåg 41626 med Hectors lok 243.002 i Flixtrains målning. Bild från Viksområdet i östra utfarten från Arvika
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad
Det kanske blir en ny affärsidé hos Flixbus / Flixtrain att ge sig in i den gröna godstransportmarknaden. Färgsättningen på deras lok passar väl in för att för att ge ett färgglad inledning till godstågen. Utöver detta är neongrön och orange en uppfriskande färgkombination som kommer bli ett gott tillskott till det svenska järnvägsnätet.
/Axel L
Knappast. "Deras" lok är dessutom rent formellt fel. Flixtrain äger inga fordon - det är en del av deras affärsidé. Loket tillhör Hector Rail och det är ingen konstigt att det används i andra tåg som Hector Rail kör intill dess att loket behövs för uppdraget för Flixtrain.
Apropå Per K:s bild:
Att Flixtrains affärsidé innebär att de kör med lågt pris och något lägre komfort har jag förstått. Men nu har de väl gått lite för långt när det gäller komforten![]()
Fast Flixtrain har tidigare brukat köra med lite orange på vagnarna. Se länk:
https://image.shutterstock.com/image...1613104573.jpg
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala och i Belgrad