Resultat 1 till 12 av 12

Ämne: FLIXTRAIN - Hector Vectron 243.002

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Administratör X1000s avatar
    Medlem
    mar 2018

FLIXTRAIN - Hector Vectron 243.002

Hectorrail Siemens Vectron 243.002 (193.924) i Kongsvinger, Norge i tåg 41631 från Karlstad 2021-04-04

243.002 och 243.105

Namn:  flix _hect.jpg
Visningar: 1822
Storlek:  271,8 KB

Foto: Svein Enger

Senast redigerat av X1000 den 2021-04-04 klockan 21:52:22.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Sv: Flixtrain 243.002

Blev troligen påkopplad som främre lok i Kil. Åter sedan i 41626 till Skoghall och där finns troligen loket nu kl 15.45 idag 4/4. Jag tog en bild när det tåget passerade Arvika men jag ska se om jag klarar att kopiera in den här!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Tåg 41626 med Hectors lok 243.002 i Flixtrains målning. Bild från Viksområdet i östra utfarten från Arvika
    Bifogade bilder Bifogade bilder  

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av Per K Visa inlägg
    Tåg 41626 med Hectors lok 243.002 i Flixtrains målning. Bild från Viksområdet i östra utfarten från Arvika

Första gången någonsin som jag sett ett lok i Flixtrains färgsättning som drar ett godståg. Har varken sett det på bild eller i verkligheten innan. Jag antar att detta måste vara extremt ovanligt också

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala, men delvis bor jag även i Belgrad

1. Klass
    Medlem
    feb 2019

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Första gången någonsin som jag sett ett lok i Flixtrains färgsättning som drar ett godståg. Har varken sett det på bild eller i verkligheten innan. Jag antar att detta måste vara extremt ovanligt också
    Det kanske blir en ny affärsidé hos Flixbus / Flixtrain att ge sig in i den gröna godstransportmarknaden. Färgsättningen på deras lok passar väl in för att för att ge ett färgglad inledning till godstågen. Utöver detta är neongrön och orange en uppfriskande färgkombination som kommer bli ett gott tillskott till det svenska järnvägsnätet.

/Axel L

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av Axel L Visa inlägg
    Det kanske blir en ny affärsidé hos Flixbus / Flixtrain att ge sig in i den gröna godstransportmarknaden. Färgsättningen på deras lok passar väl in för att för att ge ett färgglad inledning till godstågen. Utöver detta är neongrön och orange en uppfriskande färgkombination som kommer bli ett gott tillskott till det svenska järnvägsnätet.

/Axel L
    Knappast. "Deras" lok är dessutom rent formellt fel. Flixtrain äger inga fordon - det är en del av deras affärsidé. Loket tillhör Hector Rail och det är ingen konstigt att det används i andra tåg som Hector Rail kör intill dess att loket behövs för uppdraget för Flixtrain.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Apropå Per K:s bild:
    Att Flixtrains affärsidé innebär att de kör med lågt pris och något lägre komfort har jag förstått. Men nu har de väl gått lite för långt när det gäller komforten

Passagerare Kippus avatar
    Medlem
    nov 2019

Citat Ursprungligen postat av pnott Visa inlägg
    Apropå Per K:s bild:
    Att Flixtrains affärsidé innebär att de kör med lågt pris och något lägre komfort har jag förstått. Men nu har de väl gått lite för långt när det gäller komforten
    Jag trodde att man vände sig till en något yngre åldersgrupp än de som minns Woodstock.

Passagerare
    Medlem
    nov 2020

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Jag trodde att man vände sig till en något yngre åldersgrupp än de som minns Woodstock.
    Haha ja, eller så tänker de att 3:e klass med träbänkar har ju funkat förr.

Passagerare
    Medlem
    jun 2018

Citat Ursprungligen postat av Billy Visa inlägg
    Haha ja, eller så tänker de att 3:e klass med träbänkar har ju funkat förr.
    Sova som en stock?

Men som sagt väldigt pigg färgsättning, men Hectors orangea färg passar inte helt med FLIX. Verkligen udda bild!

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Citat Ursprungligen postat av leoarietis Visa inlägg
    Sova som en stock?

Men som sagt väldigt pigg färgsättning, men Hectors orangea färg passar inte helt med FLIX. Verkligen udda bild!

Fast Flixtrain har tidigare brukat köra med lite orange på vagnarna. Se länk:

https://image.shutterstock.com/image...1613104573.jpg

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala, men delvis bor jag även i Belgrad

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Fast Flixtrain har tidigare brukat köra med lite orange på vagnarna. Se länk:

https://image.shutterstock.com/image...1613104573.jpg
    Absolut, och det var inte riktigt passande det heller, Flix-vagnarna ser betydligt bättre och stilrenare ut nu

//Joakim Wahlberg
    Alla mina bildberättelser finns samlade på jowahlen.se!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •