Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Nu jäv... Med 525 till Malmö

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Nu jäv... Med 525 till Malmö

Det har gått ett par veckor sedan jag fick min Pfizer. I dag bar det av. Äntligen.

Det hela skulle givetvis firas i 1 klass. I upprymd stämning men med munskydd på äntrade jag vagn 1 i 525. Tyvärr går tåget bara till Malmö i dessa tider men det kanske är bäst att ta det försiktigt så här i början.

Det första jag noterade är att morgontidningen är borta. Det är svåra tider även för SJ just nu, så det gäller att spara på marginalen. Frukosten är ännu kvar som tur är. Jag hade inte ätit då jag gick hemifrån. Serveringen utfördes redan innan Södertälje av en ytterst trevlig ombordare.

Tåget gick i 40 km/h över Igelstabron så det var gott om tid att kika på Viking Lines Cinderella som tycks ha parkerat i bilhamnen i väntan på bättre tider.

Nu bromsar vi ner och förbereder oss för kurvan i Katrineholm.

Stockholm S

Medlem
    mar 2018

Nu jäv... Delrapport Nässjö

En härlig känsla. Men 525 ilar oberört vidare söderut.

I Åby hann jag notera att nya viadukten över E 4:an tycks ha blivit klar. Ingen krypfart här inte.

I Nässjö har man i många år sett en lång rad uttjänta diesel- och ellok till höger vid infarten. De är nu alla borta så när som på en DF-vagn starkt påminnande om PV:s egen postvagn.Namn:  IMG_20210401_105320~2.jpg
Visningar: 677
Storlek:  173,4 KB
    Vacker anblick i Nässjö.

Stockholm S

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Nu jäv... Delrapport Nässjö

Dina bilder är ju om möjligt flottigare än mina, som Bussmicke brukar klaga på. Doppar du linsen i vaselin innan du åker ut?

Nå, kul att du känner att du kan vara ute på banan igen. Allt för känslan. Glad påsk!

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Dina bilder är ju om möjligt flottigare än mina, som Bussmicke brukar klaga på. Doppar du linsen i vaselin innan du åker ut?
    Jag förstår piken även om den var fin. I det här fallet är det inte bara vaselin utan i viss mån också tiden sedan vagnsfönstret tvättades.

Stockholm S

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Viking Cinderella flyttades första gången till Södertälje(uthamn)förra året,men då kanske du inte var ute och åkte?

Troligtvis p g av lägre hamnavgifter?
    Vi får väl se om det blir någon trafik för henne i sommar?
    Bilderna tagna 2020-06-03 från övervåningen i ett ER1 tåg mot Eskilstuna./Ulf

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •