Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Tredje tisdagsbilden 929 C (som är halvgammal)

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Tredje tisdagsbilden - rätt svar + reprisbilder

Citat Ursprungligen postat av JDS Visa inlägg
    Då firar (eller vad det nu kallas nuförtiden) ni alltså guldbröllop, grattis (i förskott antar jag)!
    Tack för gratulationen! Guldbröllopet tänker vi fira så småningom. Men i år vågar vi oss inte ut på någon resa i Europa redan i juni, även om vi troligen har fått två vaccindoser vardera vid det laget. Det får nog dröja lite till innan vi satsar på utlandsresa.

1. Klass
    Medlem
    feb 2019

Även om jag är försenad till festen måste jag bidra med en gissning till denna bild. Min gissning är att detta är Trelleborg.

Något som i alla fall går att konstatera gällande bangården är att den var då rikligt använd. Numera har Trelleborg förlorat stora delar av sin betydelse som tågfärjehamn. Det senaste bakslaget var när Stena Line upphörde att trafikera den historiska färjelinjen till Sassnitz.

/Axel L

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Tack för gratulationen! Guldbröllopet tänker vi fira så småningom. Men i år vågar vi oss inte ut på någon resa i Europa redan i juni, även om vi troligen har fått två vaccindoser vardera vid det laget. Det får nog dröja lite till innan vi satsar på utlandsresa.
    Grattis också från Alperna! Utlandet kommer nog tyvärr vara krångligt ett tag till. (Själv har jag inte varit utomlands i över ett halvt år fast jag kunde faktiskt promenera dit.)

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Turmantas Visa inlägg
    Grattis också från Alperna! Utlandet kommer nog tyvärr vara krångligt ett tag till. (Själv har jag inte varit utomlands i över ett halvt år fast jag kunde faktiskt promenera dit.)
    Återigen tackar jag för de vänliga gratulationerna. Men det är ett par månader kvar, så JDS och du är väldigt tidigt ute.

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Återigen tackar jag för de vänliga gratulationerna. Men det är ett par månader kvar, så JDS och du är väldigt tidigt ute.
    Om det bringar otur att vara för tidig håller jag tillbaka mina gratulationer tills det är dags. Jag ska nog hitta en lämplig plats att förvara dem så länge.

Senast redigerat av Turmantas den 2021-03-30 klockan 21:08:59.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •