Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 73 av 73

Ämne: DB BR 112 i Trelleborg!

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: DB BR 112 i Trelleborg!

Citat Ursprungligen postat av Daniel Engström Visa inlägg
    Vem vill betala för att någon ska rulla tummarna? Och vem vill sitta och vänta på att någon annan ska blir klar med sitt?
    Uppenbarligen är det så idag ...

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Uppenbarligen är det så idag ...
    Jag tror att ni båda talar förbi varann. Daniel syftar nog på att behandlingen av godkännandet hos Transportstyrelsen sker växelvis hos ansökande part och myndigheten. När myndigheten granskar handlingarna kan företaget inget göra förrän det fått svar från myndigheten. När myndigheten har bett företaget att komplettera kan myndigheten sedan inget göra. Et cetera. Det är troligen inte rimligt att dimensionera en tillståndsgivande myndighet så pass att den alltid omedelbart kan ta itu med inkomna kompletteringar, för under tiden har den tagit itu med andra ärenden.

PS Eller missförstår jag ditt svar "Uppenbarligen är det så idag..."?

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag tror att ni båda talar förbi varann. Daniel syftar nog på att behandlingen av godkännandet hos Transportstyrelsen sker växelvis hos ansökande part och myndigheten. När myndigheten granskar handlingarna kan företaget inget göra förrän det fått svar från myndigheten. När myndigheten har bett företaget att komplettera kan myndigheten sedan inget göra. Et cetera. Det är troligen inte rimligt att dimensionera en tillståndsgivande myndighet så pass att den alltid omedelbart kan ta itu med inkomna kompletteringar, för under tiden har den tagit itu med andra ärenden.

PS Eller missförstår jag ditt svar "Uppenbarligen är det så idag..."?
    Nej, du missförstår inte. Och ineffektiva Transportstyrelsen vill ingen ge sig på.

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Jag tror att ni båda talar förbi varann. Daniel syftar nog på att behandlingen av godkännandet hos Transportstyrelsen sker växelvis hos ansökande part och myndigheten.?
    Nej jag tänkte på den process som blir följden av att en person ska granska och godkänna något som någon annan har gjort. Man bokar tid hos granskaren förstås, vilket man inte kan göra för med för små marginaler, för då riskerar man att inte bli klar i tid för granskningen. Granskaren, i sin tur, planerar sin tid så att han ska ha lagom beläggning, men titt som tätt så blir saker försenade eller tar längre tid än planerat. Då förskjuts hans tidsschema. Det gör att man behöver ganska lång kalendertid även för saker som inte kräver jättemånga timmar.

Nu är ju mina erfarenheter från fasta signalanläggningar men jag tänker mig att de som jobbar med motsvarade saker på fordonssidan säkert har samma typ av utmaningar.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Nej jag tänkte på den process som blir följden av att en person ska granska och godkänna något som någon annan har gjort. Man bokar tid hos granskaren förstås, vilket man inte kan göra för med för små marginaler, för då riskerar man att inte bli klar i tid för granskningen. Granskaren, i sin tur, planerar sin tid så att han ska ha lagom beläggning, men titt som tätt så blir saker försenade eller tar längre tid än planerat. Då förskjuts hans tidsschema. Det gör att man behöver ganska lång kalendertid även för saker som inte kräver jättemånga timmar.

Nu är ju mina erfarenheter från fasta signalanläggningar men jag tänker mig att de som jobbar med motsvarade saker på fordonssidan säkert har samma typ av utmaningar.
    Som sagt:Lite arbete, väl utfört o s v ...

Passagerare
    Medlem
    jul 2018

Citat Ursprungligen postat av Jan Bengtsson Visa inlägg
    Som sagt:Lite arbete, väl utfört o s v ...
    ”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”
    Jo, jag begrip. Men ogillar den gällande ordningen som förenklat innebär att den som söker godkännande inte kan få exakta uppgifter om vad som krävs och därmed osäkerhet om kraven samt att det därför planeras för och krävs kompletteringar.

Passagerare
    Medlem
    maj 2018

Jodå, du har beskrivit processen bra!

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Någon som vet om loket står kvar, eller vart det tagit vägen?

Passagerare
    Medlem
    sep 2018

Citat Ursprungligen postat av HansJ Visa inlägg
    Någon som vet om loket står kvar, eller vart det tagit vägen?
    Loket är fortfarande kvar i Trelleborg

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Konstigt att det ej har kommit därifrån

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Leonarde Visa inlägg
    Konstigt att det ej har kommit därifrån
    Kanske det är någon som vill ha pengar innan loket får flyttas eller någon annan som vill ha förskott för att flytta loket?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Står fortfarande i Trelleborg.

Länk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •