Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 61 till 64 av 64

Ämne: SJ har tröttnat på kreditkorten

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: SJ har tröttnat på kreditkorten

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Ja jobbade faktiskt som konsult då jag åkte till Stockholm varje vecka, dock i 2 klass eller delad sovvagnskupé. Men det räckte för att nå svart prio. Jobbar sedan snart tio år i ett produktbolag iatället, bättre betalt och man slipper resa och man är en del av gemenskapen man inte blir som konsult ute på företag.

Med det sagt, det är bra att det finns konsulter så företag snabbt kan täcka upp saknade egna kompetenser för ett tillfälligt behov eller vakanser på kvalificerade tjänster. Förstår inte heller varför denna yrkesgrupp är så bespottad.
    Under mina första år som konsult reste jag med tåg för en bra bit över 100 000:- per år, jag blev t o m kontaktad av Banverkets "Travel Manager" som påstod att jag var den som föranledde störst inbetalningar från Banverket till SJ (jag jobbade vid Banverket Projektering). Chefen ville ändå inte köpa årskort till mig, han menade att man ju inte vet om det finns uppdrag som kräver resor ytterligare ett år.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Varje enskilt tåg kanske skulle drivas som ett bolag?
    Om det skulle göra jobbet roligare och kundupplevelsen bättre så varför inte?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Och jag är inte heller konsult i merparten av mina resor. I de fall jag reste 6000 mil per år var jag dessutom statligt anställd.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Resenären Visa inlägg
    Och jag är inte heller konsult i merparten av mina resor. I de fall jag reste 6000 mil per år var jag dessutom statligt anställd.
    När jag reste som mest var jag både konsult och statsanställd.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •