Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 22 av 22

Ämne: En utländsk tisdagsbild 928 D

Passagerare Arnes avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: En utländsk tisdagsbild 928 D - rätt svar + bonusbilder

Citat Ursprungligen postat av Bönan Visa inlägg
    Vad betyder detta 928?
    Citat Ursprungligen postat av Turmantas Visa inlägg
    Citat Ursprungligen postat av Bönan Visa inlägg
    Aha.
    Citat Ursprungligen postat av Turmantas Visa inlägg
    Jo, det ser ut som att Hans har hållit på med detta nöje ett tag.
    Mer exakt så är den nya bildgåtenumreringen enligt Hans Bromans förklaring här i forumet den 928:e veckan totalt som han (eller ersättande bildgåtevikarier) har postat dessa järnvägsbildgåtor. Men att bara skriva 'Vecka 928' som Turmantas gör kan leda till mindre missförstånd enligt min mening.

Detta beroende på att vi här i Sverige normalt har för vana att dela in årskalendern i konsekutiva veckonummer från 'vecka 1' t.o.m. 'vecka 52'. Jag tycker därför det vore bättre att skriva 'bildgåta 928' och bokstäverna A, B, C respektive D får sedan markera vilken av bildgåtorna (halvgammal, andra, tredje respektive utländsk) som det gäller den aktuella veckan.

/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.

Passagerare Turmantass avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: En utländsk tisdagsbild 928 D - rätt svar + bonusbilder

Citat Ursprungligen postat av Arne Visa inlägg
    Mer exakt så är den nya bildgåtenumreringen enligt Hans Bromans förklaring här i forumet den 928:e veckan totalt som han (eller ersättande bildgåtevikarier) har postat dessa järnvägsbildgåtor. Men att bara skriva 'Vecka 928' som Turmantas gör kan leda till mindre missförstånd enligt min mening.

Detta beroende på att vi här i Sverige normalt har för vana att dela in årskalendern i konsekutiva veckonummer från 'vecka 1' t.o.m. 'vecka 52'. Jag tycker därför det vore bättre att skriva 'bildgåta 928' och bokstäverna A, B, C respektive D får sedan markera vilken av bildgåtorna (halvgammal, andra, tredje respektive utländsk) som det gäller den aktuella veckan.
    Det var därför jag lade till en länk till tråden 928 A där frågan om den nya numreringen precis hade besvarats.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •