Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Bagageförvaring på Berlin Hbf

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Bagageförvaring på Berlin Hbf

Planerar en resa Berlin-Frankfurt-Paris-Hamburg. En dag kommer att tillbringas i Berlin varför det vore praktiskt att förvara bagaget på stationen. När jag var där för några år sedan blev det inlämning över disk, minns inte om det berodde på att ev skåp var upptagna. Skåp har ju annars den fördelen att endast volymen är avgörande för priset, inte antalet kolli.

Någon som vet mer om bagageförvaring på Berlin Hbf?

1. Klass Lennart Carlssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: Bagageförvaring på Berlin Hbf

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Planerar en resa Berlin-Frankfurt-Paris-Hamburg. En dag kommer att tillbringas i Berlin varför det vore praktiskt att förvara bagaget på stationen. När jag var där för några år sedan blev det inlämning över disk, minns inte om det berodde på att ev skåp var upptagna. Skåp har ju annars den fördelen att endast volymen är avgörande för priset, inte antalet kolli.

Någon som vet mer om bagageförvaring på Berlin Hbf?
    Numera finns bagageboxar på Berlin Hbf.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Carlsson Visa inlägg
    Numera finns bagageboxar på Berlin Hbf.
    Boxar finns och har funnits i många år. Dock är de lite knepiga att hitta då de ligger i anslutning till parkeringshuset. De är i DB standardutförande så har du stora väskor så får de inte plats. Det finns växlingsautomat för sedlar i anslutning till boxarna.

1. Klass Lennart Carlssons avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Mattias C Visa inlägg
    Boxar finns och har funnits i många år. Dock är de lite knepiga att hitta då de ligger i anslutning till parkeringshuset. De är i DB standardutförande så har du stora väskor så får de inte plats. Det finns växlingsautomat för sedlar i anslutning till boxarna.
    Boxarna vid parkeringshuset är kompletterade (eller ersatta?) med en konventionell förvaringsanläggning med boxar, vid den fd manuella inlämningen. Lätt att hitta dit.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Lennart Carlsson Visa inlägg
    Boxarna vid parkeringshuset är kompletterade (eller ersatta?) med en konventionell förvaringsanläggning med boxar, vid den fd manuella inlämningen. Lätt att hitta dit.
    Bra att veta. Var några år sedan jag använde dem sist.

Avställd
    Medlem
    mar 2018

Om det är fullt på Berlins central finns det fler boxar på Alexanderplatz. Det gjorde det i alla fall för några år sedan när jag var där.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •