Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 31

Ämne: Hur mår DVVJ?

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hur mår DVVJ?

Ja, hur mår spåret numera på kvarvarande delar av fd DVVJ?

Appropeau ett tidigare PV-inlägg nyligen:

https://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=550812

Senast redigerat av Bobo L den 2021-03-16 klockan 11:10:23.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Hur mår DVVJ?

Citat Ursprungligen postat av Bobo L Visa inlägg

Nyligen? Tråden är väl från 2011?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av jonas72 Visa inlägg
    Nyligen? Tråden är väl från 2011?
    Det beror ju på vilket perspektiv man intar. Har för mig att Bobo häromdagen skrev om Jarla banke, den byggdes för sisådär hundra gånger längre tid sedan.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Det beror ju på vilket perspektiv man intar. Har för mig att Bobo häromdagen skrev om Jarla banke, den byggdes för sisådär hundra gånger längre tid sedan.
    Mätt med tidsperspektiv använt för byggande och upprustning av järnväg och beslutsprocesser för detta, är 10 år inte så hemskt lång tid.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bengt Larsson Visa inlägg
    Mätt med tidsperspektiv använt för byggande och upprustning av järnväg och beslutsprocesser för detta, är 10 år inte så hemskt lång tid.
    Man kan ju konstatera att för långsiktig överlevnad krävs det mer trafik! De fåtaliga godståg som nu går kan inte försvara större satsningar och det borde finnas möjlighet att få igång persontrafik året runt på sträckan Bengtsfors-Mellerud-Trollhättan

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Hur mår DVVJ? Kolla filmen!

I trådstartsinlägget finns en härlig film, vilken också ger en uppfattning om banstandarden den gången. Jag har för mig att banan har rustats upp sedan dess?

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Sv: Hur mår DVVJ? Kolla filmen!

I trådstartsinlägget finns en härlig film, vilken också ger en uppfattning om banstandarden den gången. Jag har för mig att banan har rustats upp sedan dess?
    Jomenvisst. 2014.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jo,DVVJ rustades upp valåret 2014 efterpåtryckningar från bla Melleruds och Bengtsfors kommuner.Trafikverket och
    Regionen delade på kostnaden ca 70milj kr.Upprustningen omfattade Trafikverkets del Mellerud-Billingsfors.Här förekommer
    det godstrafik några dagar i veckan.Sträckan har numera en förhållandevis god standard för att vara sidobana.Jag tror att
    sth för motorvagnarna som körs på sommaren får hålla max 80km/h.Sträcka Billingsfors-Bengtsfors tillhör DVVJ och har
    en enklare standard.Den trafikeras bara sommartid av motorvagnar Y1.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Ser spåret och godsvagnarna vid station från min balkong. Jag kan ta några bilder imorgon då jag skall ta en promenad förbi där spåret går.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Såsom "fritidsboende" nära Håverud så har jag lite "insyn". Det är en ToR körning mån, ons och fre. Tycker nog att antalet vagnar ökat rejält sista månaderna. Det var över 20 vagnar två gånger förra veckan om jag minns rätt.

Det pågår kontinuerligt småjobb på banan. I höstas rev man upp rälsen på Råsjöns lpl och vad jag förstått återanvände på banan (frågade i PV men fick inget svar...)

Så i jämförelse med den länkade filmen så är banan idag i ett klart bättre skick.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Bilder från DVVJ, från järnvägsövergången jämt efter Billingsfors station i riktning mot Friluftsgården.

Där borta bakom stolparna ligger spåret mot gamla sågverket, rustades upp av DVVJ för ett antal år sedan men har inte används på länge.

Lossning pågår:

Senast redigerat av Nordanvinden81 den 2021-03-17 klockan 17:31:49.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Nordanvinden81 Visa inlägg
    Bilder från DVVJ
    Tyvärr verkar det som att bilderna blockeras eftersom förbindelsen inte anses privat.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Tyvärr verkar det som att bilderna blockeras eftersom förbindelsen inte anses privat.
    Konstigt för jag kan se dem utan att vara inloggad.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Men jag ser dem !

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Konstigt för jag kan se dem utan att vara inloggad.
    Jag kan se dem i mobilen och i äldre datorer, men den nyaste påstår att förbindelsen inte är privat och vill därför inte visa dem, antingen jag kör i Edge, IE eller Chrome.

Beskedet: dl.dropboxusercontent.com uses encryption to protect your information. When Microsoft Edge tried to connect to dl.dropboxusercontent.com this time, the website sent back unusual and incorrect credentials. This may happen when an attacker is trying to pretend to be dl.dropboxusercontent.com, or a Wi-Fi sign-in screen has interrupted the connection. Your information is still secure because Microsoft Edge stopped the connection before any data was exchanged.

You can't visit dl.dropboxusercontent.com right now because the website uses HSTS. Network errors and attacks are usually temporary, so this page will probably work later.

Senast redigerat av Göran Kannerby den 2021-03-17 klockan 19:33:57.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag kan se dem i mobilen och i äldre datorer, men den nyaste påstår att förbindelsen inte är privat och vill därför inte visa dem, antingen jag kör i Edge, IE eller Chrome.
    Konstigt då jag också har nyaste Edge och kan se dem.

Passagerare
    Medlem
    jan 2021

Jag ser dem i Chrome på paddan.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Och jag ser dem i gamla Internet Explorer fast allt möjligt annat har slutat att fungera där!

Moderator / Sekr SJK Mattias Janssons avatar
    Medlem
    sep 2017

Det är beklagligt ibland när en del användare inte kan se vissa bilder. Men det är samtidigt en begränsning i internetvärlden som vi ibland inte kan göra så mycket åt; utan att ha några djupa kunskaper på området kan jag konstatera att det ytterst sällan - om ens någonsin - beror på tydligt identifierade saker vare sig i PV som sådant eller hos den enskilde användaren.

Men minst lika beklagligt som att somliga inte kan se bilderna är att det ibland blir så att en sådan här tråd "kapas" till att s g s som uteslutande handla om internetrelaterade möjliga problem, och att inga inlägg om det tråden faktiskt handlar om görs, eller att de drunknar i saker som strängt taget är off topic.

Så hur bittert det än må kännas för folk som inte kan se bilderna så kanske det kan räcka med meta-kommentarer om bildernas synlighet, och kanske kan det bli plats för någon kommentar om bilderna, eller om DVVJ, vilket trots allt är trådens egentliga ämne?'

M J / mod

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Bilder från DVVJ... … [/IMG]
    Åhå, stort tack för bilderna! Kul att se!
    /Bobo L

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •