Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Efterlysning: Beredskapslok

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Efterlysning: Beredskapslok

Jag skulle vilja se bilder på beredskapslok, gärna i förvaring. Byggnaderna där de förvarades är oxå intressant. Läste ett reportage i Tåg för många år sedan om hämtning av sådana lok, och det vad då jag började läsa Tåg; läst den sedan dess.

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Sv: Efterlysning (OT)

Jag har inget svar på frågan utan mer en fundering i största allmänhet. Är "Admin" en roll inom postvagnsmaskineriet, som ger support och modererar och administrerar i största allmänhet? Det var min förmodan tills jag såg det här inlägget som inte uppenbart har koppling till den delen av verksamheten. :)

Inget illa ment alltså, utan bara en fråga så man vet vad man har att vänta sig när man träffar på det användarnamnet i andra trådar!

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Efterlysning (OT)

Citat Ursprungligen postat av Fomalhaut Visa inlägg
    Jag har inget svar på frågan utan mer en fundering i största allmänhet. Är "Admin" en roll inom postvagnsmaskineriet, som ger support och modererar och administrerar i största allmänhet? Det var min förmodan tills jag såg det här inlägget som inte uppenbart har koppling till den delen av verksamheten. :)

Inget illa ment alltså, utan bara en fråga så man vet vad man har att vänta sig när man träffar på det användarnamnet i andra trådar!
    Bra fråga, jag tänkte faktiskt inte på det, men "Admin" är en tjänstetitel här på Postvagnen vars främsta funktion är att administrera funktioner och att ge support i support och synpunktforumet. Sakfrågor och policy håller jag mig borta ifrån, men just i detta fallet ställde jag en fråga, kan hända lite oplanerat.

Skall skaffa en "Normalanvändare" och använda den nästa gång så att det blir tydligare.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Efterlysning: Beredskapslok

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    Jag skulle vilja se bilder på beredskapslok, gärna i förvaring. Byggnaderna där de förvarades är oxå intressant. Läste ett reportage i Tåg för många år sedan om hämtning av sådana lok, och det vad då jag började läsa Tåg; läst den sedan dess.
    Tyvärr har jag inga sådana bilder. Förhoppningsvis får du svar av andra postvagnsresenärer, men om du inte får så många svar som du skulle önska dig, så skulle jag föreslå dig att också registrera dig i Järnvägshistoriskt Forum, och ställa samma fråga där.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    Ånglok i Skatan 1967, länk till Järnvägshistoriskt forum. http://www.jvmv2.se/forum/index.php?id=197534

Avställd
    Medlem
    feb 2018

Sveg för femton år sedan.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •