Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: På resande fot i Sverige, sol, regn och myggor, ja och en massa tåg också. [Del 7]

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

På resande fot i Sverige, sol, regn och myggor, ja och en massa tåg också. [Del 7]

2020_07_24_54613red by Magnus Backman, on Flickr

Någon halvdag varje semester brukar kunna avsättas till "vanligt" turistande, i år blev det besök vid Storforsen.

2020_07_24_54626red by Magnus Backman, on Flickr

Sedan var det dags för tågjakt igen. denna gång var det järnvägsbron i Sikfors som stod för motivet ett av Green Cargos tåg mot Piteå passerar

2020_07_24_54631red by Magnus Backman, on Flickr

Samma bro fast lite närmare.

2020_07_24_54644red by Magnus Backman, on Flickr

Regina från Norrtåg passerar Lillträsk, osäker på om driftplatsen har samma namn.

2020_07_24_54669red by Magnus Backman, on Flickr

Sedan blev det rejält med körande och vandrande för att hitta en fotoplats jag hittat på nätet i Djupträsk, väl på plats kunde man konstatera två saker, skogen hade växt och särskillt en björk hade skjutit upp mitt i bilden och myggorna gillar djupträsk, särskilt gillar de stilla stående fotografer Nå här fick jag i i alla fall min första bild på Mb lok.

2020_07_24_54725red by Magnus Backman, on Flickr

Sedan kom något betydligt mindre rullande.

2020_07_24_54755red by Magnus Backman, on Flickr

Piteåtåget återvänder söderut och det blev blött också...

2020_07_24_54776red by Magnus Backman, on Flickr

Siktröjning hade underlättat men allt kan man inte få, men gott om myggbett blev det.

/Magnus

Del 6
    Del 5
    Del 4
    Del 3
    Del 2
    Del 1

Senast redigerat av Magnus Backman den 2021-03-06 klockan 16:19:46.

Passagerare Simon Bs avatar
    Medlem
    mar 2018

Sv: På resande fot i Sverige, sol, regn och myggor, ja och en massa tåg också. [Del 7

Underbara bilder!
    Jag tycker att platsen du nämner som Lillträsk påminner om driftplatsen Järneträsk. Platsen du kallar för Djupträsk är helt klart banken över sjön Teugerträsk, som ligger strax söder om Järneträsk driftplats.

Senast redigerat av Simon B den 2021-03-08 klockan 22:10:08.

Moderator Niklas Bygdestams avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: På resande fot i Sverige, sol, regn och myggor, ja och en massa tåg också. [Del 7

Citat Ursprungligen postat av Magnus Backman Visa inlägg

2020_07_24_54626red by Magnus Backman, on Flickr

Sedan var det dags för tågjakt igen. denna gång var det järnvägsbron i Sikfors som stod för motivet ett av Green Cargos tåg mot Piteå passerar

2020_07_24_54631red by Magnus Backman, on Flickr

Samma bro fast lite närmare.
    Jag tycker att den här bron har lite av samma stil som Årstabron. Fast den är mindre. Som en sorts "miniatyr" av Årstabron

Никлас Быгдестам

Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Simon B Visa inlägg
    Underbara bilder!
    Jag tycker att platsen du nämner som Lillträsk påminner om driftplatsen Järneträsk. Platsen du kallar för Djupträsk är helt klart banken över sjön Teugerträsk, som ligger strax söder om Järneträsk driftplats.
    Tack. Ja det låter som en rimlig positionsprecisering.

/Magnus

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Niklas Bygdestam Visa inlägg
    Jag tycker att den här bron har lite av samma stil som Årstabron. Fast den är mindre. Som en sorts "miniatyr" av Årstabron
    Javisst! Bortsett från en hel del, bland annat allt.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •