Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 101 till 113 av 113

Ämne: Samlingstråd för trafikdata för Stångådals- och Tjustbanan

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Stångådals- och Tjustbanan för februari 2021.

Är det någon mera än jag som tycker att på det viset som KLT sköter sin trafik är fullständig skandal.Finns det ingen av de höga herrarna som styr detta företaget som tycker att det snart är dags att ta en funderare på vad de sysslar med.Har något liknande någonsin fått förekomma utan att det blivit räft och rättarting för de ansvariga. Här ser det ut att bara få fortsätta vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år utan att någonting händer. Jag kan inte tänka mej att SJAB tillåter detta är de tar över trafiken.Det som sker och skett här i många år är overkligt.

Senast redigerat av Sääf den 2021-03-03 klockan 08:46:14.

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Är det någon mera än jag som tycker att på det viset som KLT sköter sin trafik är fullständig skandal.Finns det ingen av de höga herrarna som styr detta företaget som tycker att det snart är dags att ta en funderare på vad de sysslar med.Har något liknande någonsin fått förekomma utan att det blivit räft och rättarting för de ansvariga. Här ser det ut att bara få fortsätta vecka efter vecka, månad efter månad, år efter år utan att någonting händer. Jag kan inte tänka mej att SJAB tillåter detta är de tar över trafiken.Det som sker och skett här i många år är overkligt.
    De påstås ha dåliga fordon som inte tål förhållandena där med älgar och bilar på obevakade korsningar och annat som händer med dem.
    Extra stötfångare?

Administratör X1000s avatar
    Medlem
    mar 2018

Diverse trådar ang. stångdals och tjustbanans driftsdata har sammanfogats och flyttats från allmänt forum till Bana, stationer och spårområden.

Senast redigerat av X1000 den 2021-03-03 klockan 10:32:47.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Sääf Visa inlägg
    Kan bara hålla med. Vill minnas att trafiken fungerade bättre/bra när SJ kom tillbaks och styrde upp trafiken senast efter att någon "alternativ entreprenör" (minns ej vilka) haft trafiken.
    Jag tror att en uppryckning kommer först när SJ tar över (tydligen överklagat?) igen och dom får bestämma över både fordon och underhåll. Har svårt att tro att SJ kommer acceptera att hålla underhållsverkstaden i Kalmar öppen bara på kontorstid när dom tar över. Där verkar "nyckeln" till framgång ligga, med tanke på åldrande fordon, som kräver mera underhåll.
    Dessutom lär regionerna i Kalmar och Östergötland i sin senaste överenskommelse om fortsatt trafik, kommit överens om trädsäkring av både Tjust- och Stångådalsbanorna.
    Kanske ser vi ett ljus i tunneln?
    Tack till P-O Brännlund för att du enträget fortsätter med din bevakning av hur trafiken sköts på dessa banor!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Besc Visa inlägg
    Jag tror att en uppryckning kommer först när SJ tar över (tydligen överklagat?) igen och dom får bestämma över både fordon och underhåll. Har svårt att tro att SJ kommer acceptera att hålla underhållsverkstaden i Kalmar öppen bara på kontorstid när dom tar över. Där verkar "nyckeln" till framgång ligga, med tanke på åldrande fordon, som kräver mera underhåll.
    Dessutom lär regionerna i Kalmar och Östergötland i sin senaste överenskommelse om fortsatt trafik, kommit överens om trädsäkring av både Tjust- och Stångådalsbanorna.
    Kanske ser vi ett ljus i tunneln?
    Tack till P-O Brännlund för att du enträget fortsätter med din bevakning av hur trafiken sköts på dessa banor!
    Ja, det som är hoppfullt är att i nya upphandlingen skall tågoperatören ta ansvar för (dvs underförstått själv upphandla) underhållet av fordonen, oavsett vem som nu vinner. Å andra sidan är ju frågan om det får kosta mera att ha mer verkstadspersonal och på dyrare tider (utanför kontorstid), och hur mycket mera, samt om det finns plats i verkstadslokalen (de sköter ju ett antal X-fordon också). Samt vem som skall hantera krockskador på fordonen, det är ju tyvärr lite för vanligt (och beror på många plankorsningar och dålig trädsäkring).

Hoppas att Trafikverket också är med i diskussionerna om trädsäkring, jag tycker i alla fall att det låter som en nödvändighet.

Instämmer i tacket till P-O.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Jag har ingenting att tillföra i sakfrågan (eller jo, fast ibland har jag förstånd att hålla käften) men jag noterar att trådens besöksantal närmar sig, eller rent av överträffar den största siffra som i vart fall jag tidigare notetat för någon PV-debatt.

Kul, jag trodde inte tågtrafik i Östergötland och Småland intresserade SÅ stora skaror? Uppmärksamheten är dock välförtjänt, ämnet är intressant, brännande och långvarigt!

Senast redigerat av Bobo L den 2021-03-04 klockan 13:36:12.

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Bobo L Visa inlägg
    Jag har ingenting att tillföra i sakfrågan (eller jo, fast ibland har jag förstånd att hålla käften) men jag noterar att trådens besöksantal närmar sig, eller rent av överträffar den största siffra som i vart fall jag tidigare notetat. Kul, jag trodde inte tågtrafik i Ösyetgötland och Småland intresserade SÅ stora skaror? Uppmärksamheten är dock bälförtjänt, ämnet är intressant, brännande och långvarigt!
    Det höga visningsantalet förklaras sannolikt av att ämnet är intressant, men det kan oxå ha att göra med sammanslagningen av äldre trådar (ca 20 st) på samma tema, varav de äldsta inläggen är från 2019. Tråden har därför haft god tid på sig att bygga upp ett ansenligt antal visningar.

Senast redigerat av X1000 den 2021-03-04 klockan 13:37:27.

Passagerare krafts avatar
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Per-Olov Brännlund Visa inlägg
    Y31 1425 + Y31 1426 kördes den 13 februari som tjänstetåg från Kalmar till Linköping via Alvesta. De blev stående i Sävsjö pga fordonsfel och blockerade det ena spåret under flera timmar. Efter ett misslyckat försök med bärgningslok lyckades en Y32 från Krösatåget till slut dra in vagnarna till Nässjö. 1425 kom sedan i trafik den 15 februari och 1426 den 17 februari.
    Hur misslyckades bärgningsförsöket?

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av X1000 Visa inlägg
    Diverse trådar ang. stångdals och tjustbanans driftsdata har sammanfogats och flyttats från allmänt forum till Bana, stationer och spårområden.
    Er dette en ny politikk i PV?

Skal man fortsette med denne sammenslåingen så kan man samle alle diskusjonene om SJ, MTR og diverse billett tråder, og da har man bare tre tråder å forholde seg til....

Jeg er ikke sikker på om jeg liker utviklingen. Samler du alle trådene om billetter og apper i Skåne så får du vel tråd med over 1000 innlegg....

Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Ståle Ualand Visa inlägg
    Er dette en ny politikk i PV?

Skal man fortsette med denne sammenslåingen så kan man samle alle diskusjonene om SJ, MTR og diverse billett tråder, og da har man bare tre tråder å forholde seg til....

Jeg er ikke sikker på om jeg liker utviklingen. Samler du alle trådene om billetter og apper i Skåne så får du vel tråd med over 1000 innlegg....
    Nej, ingen ny politik eller policy. Genomförs när så är lämpligt.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Det höga visningsantalet förklaras sannolikt av att ämnet är intressant, men det kan oxå ha att göra med sammanslagningen av äldre trådar (ca 20 st) på samma tema, varav de äldsta inläggen är från 2019. Tråden har därför haft god tid på sig att bygga upp ett ansenligt antal visningar.
    Det är väl dessutom så att om någon tittat en gång på var och en av de 20 trådarna blir det 20 visningar, hade de däremot varit en enda tråd från början hade det bara genererat en enda visning. Så antalet visningar för en sammanslagen tråd som denna är egentligen ointressant.

Senast redigerat av Göran Kannerby den 2021-03-06 klockan 21:43:34.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Sv: Ett otyg!!

Att slå ihop trådar är ett otyg och man förlorar överblick.

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av kraft Visa inlägg
    Hur misslyckades bärgningsförsöket?
    En viss beskrivning finns i denna tråd (länk).

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •