Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: En kort järnväg i Stockholm

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

En kort järnväg i Stockholm

När jag gick förbi stadsbiblioteket i förrgår upptäckte jag en för mig okänd järnväg, eller kanske spårstump. Den går in under Observatoriekullen, antagligen till tunnelbanans likriktarstation.

Namn:  likriktarbana.jpg
Visningar: 1245
Storlek:  215,7 KB

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: En kort järnväg i Stockholm

Måste vara gula linjen som börjat byggas? ;)

Passagerare
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Anders C Visa inlägg
    När jag gick förbi stadsbiblioteket i förrgår upptäckte jag en för mig okänd järnväg, eller kanske spårstump. Den går in under Observatoriekullen, antagligen till tunnelbanans likriktarstation.

Namn:  likriktarbana.jpg
Visningar: 1245
Storlek:  215,7 KB
    Det ser ut som samma ställe som pararamabilden på länken, fast övertäckt med asfalt?
    https://www.google.se/maps/@59.34304...!7i5376!8i2688

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

För en massa år sedan var jag med på något som liknade Stockholm Tunnelrun som gick genom nerlagda tunnlar i Stockholms innerstad och närområden "mitt i Natten". Kanske läge för SJK Stockholm att ordna ett studiebesök i Stockholms nerlagda tunnlar. Känner man att latmasken slagit till kunde man hyra en av veteranbussarna för transport mellantunnlarna
    Kanske läge att göra ett studiebesök i tunneln från Tomteboda till Stockholm södra. Vi som sprang Stockholm Tunnelrun han inte se så mycket av tunneln och så fick man inte ta med sig kameran i tunneln!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •