Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: "Ändrad tågtyp" hos Krösatågen

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

"Ändrad tågtyp" hos Krösatågen

Krösatågen mellan Kalmar-Emmaboda körs idag med "Ändrad tågtyp" enligt trafikverket. Är det Y2/Y31 från Kustpilen? Är det personal från Kustpilen som kör isåfall eller finns den fordonskompetensen hos Krösatågen?

1. Klass Bernt Talbrants avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: "Ändrad tågtyp" hos Krösatågen

Citat Ursprungligen postat av Victor Visa inlägg
    Krösatågen mellan Kalmar-Emmaboda körs idag med "Ändrad tågtyp" enligt trafikverket. Är det Y2/Y31 från Kustpilen? Är det personal från Kustpilen som kör isåfall eller finns den fordonskompetensen hos Krösatågen?
    Nej det verkar det inte vara - jag tror snarare på att det körs med X31K/ET. Det är ju f ö trafikavbrott Emmaboda-Lessebo i helgen.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Bernt Talbrant Visa inlägg
    Nej det verkar det inte vara - jag tror snarare på att det körs med X31K/ET. Det är ju f ö trafikavbrott Emmaboda-Lessebo i helgen.
    I och med det kan det ju vara så att detta byte av tågtyp också ger möjlighet till byte av fordonsindivid i Kalmar. Kan ju finnas ett samband.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    I och med det kan det ju vara så att detta byte av tågtyp också ger möjlighet till byte av fordonsindivid i Kalmar. Kan ju finnas ett samband.
    Mellan Emmaboda och Karlskrona rullar det två X11 hela dagen, har inte kollat eventuella tjänstetåg.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Mellan Emmaboda och Karlskrona rullar det två X11 hela dagen, har inte kollat eventuella tjänstetåg.
    Det är någon (eller möjligen två) som presenterar information som inte stämmer med verkligheten.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Grundtanken från början var/är att Öresundstågen mellan Lessebo och Kalmar är inställda. Sen så körs Krösatågen mellan Emmaboda och Kalmar. Man kör med två tågsätt som pendlar mellan Emmaboda och Kalmar. En X31:a och en mult med X11. Alltså, X31:an går som Krösatåg.
    O
    Men, i torsdags när multen skulle sättas samman så hade den ena vagnen gått för långt km mässigt så den gick till verkstad. Samtidigt gick en annan vagn sönder så det blev enkel vagn Emmaboda Kalmar och två X11:or Emmaboda Karlskrona.
    Sen i fredags så havererade den ena vagnen som gick till Karlskrona så man valde att flytta vagnen som gick på Kalmar till Karlskrona och körde buss till Kalmar istället.
    Idag satte man in ytterligare en X31:a. Så det gick två X31 :or fast som Krösatåg. Imorgon blir det buss igen.

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Det är någon (eller möjligen två) som presenterar information som inte stämmer med verkligheten.
    Hur så?

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Hur så?
    Inser först nu att det istället var jag som läste för snabbt. Ibland bestämmer man sig först för vad det står och först därefter läser man. I mitt fall hade jag bestämt mig för att den ändrade tågtypen i trådens start-inlägg avsåg Emmaboda-Karlskrona.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Kan tilläggas att SJ:s tåg är inställda Kalmar Alvesta och kör egna bussar.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •