Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: Nattåg med Corona-restriktioner

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Nattåg med Corona-restriktioner

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Jo, men det omvända är att jag väljer att jag enbart vill se sovplatser eller enbart 1 kl-förbindelser etc.
    Nja, det är annorlunda men inte omvänt. Det mest omvända tror jag vore att sortera i prisordning, det har jag för mig att man brukar kunna göra på flygbokningssajter!

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Historiska skäl. Det går att ha allt i ett system.
    Å andra sidan ställer då det centrala systemet stora krav på hur samtliga säljdialoger måste utformas, medan med modulärt uppbyggt finns möjligheten att sälja annat på ett annat sätt om man skulle vilja (typ man vet att man inte behöver platsbokning eller man vill kunna sälja biljetter som inte är tågbundna). Eller man vill kunna hantera internationella resor i samma dialogflöde.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Kippu Visa inlägg
    Det kan man tycka, men det kräver systemförändringar i både frontend och backend. En rejäl kostnad som inte uppvägs av de få tillfällen som sovvagn är slut och liggvagn finns kvar. Finns sovvagn kvar så är det ju billigare för kunden att boka det.
    Men det finns ju andra operatörer än SJ som erbjuder hel liggvagnskupé även om man bara anger en resenär. Finns att köpa i SJ:s säljapplikationer (sj.se / SJ-APP).

Mvh Olsson

Senast redigerat av Anders Olsson den 2021-02-22 klockan 07:52:40.

Passagerare
    Medlem
    jul 2019

Citat Ursprungligen postat av Anders Olsson Visa inlägg
    Men det finns ju andra operatörer än SJ som erbjuder hel liggvagnskupé även om man bara anger en resenär. Finns att köpa i SJ:s säljapplikationer (sj.se / SJ-APP).

Mvh Olsson
    Du tänker på Snälltåget? Vad innebär det egentligen när jag bara har angivit en resenär i bokningen men det står att "Du har en egen kupé för dig och ditt sällskap på 1–6 personer"? Kan jag vänta ända fram till avgång med att bestämma mig om jag ska åka ensam eller ta med mig upp till fem icke föranmälda kompisar?

Förresten så är Destination Gotlands modell för att boka egen kupé genom att betala för "restplatser" mer tydlig och logisk än järnvägens i mina ögon:
    "Du bokar hela kupén för dig själv och ingen utomstående kan bokas i samma kupé. Är du och ditt resesällskap färre än 4 personer betalar du/ni ett reducerat pris för de kvarvarande restplatserna.
    Tilläggskostnad 240 kr (2 restplatser)."

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •