Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Vem vill åka tåg med Leif GW Persson? DN i dag.

1. Klass Hasse Hagbergs avatar
    Medlem
    mar 2018

Vem vill åka tåg med Leif GW Persson? DN i dag.

Ja, som de flesta kanske lagt märke till redovisade SJ nyligen en enkätundersökning, där Sifo enligt konstens alla regler frågat ett antal personer vem de helst skulle vilja åka tåg med.

Helst av alla ville folk åka med riksikonen Leif GW och som nummer två kommer Zlatan (känd fotbollsspelare) och kronprinsessan av Sverige (Viktoria) är nummer tre.

Resultatet kommenteras i dag av DN-journalisten Niklas Orrenius i en krönika [URL="https://www.dn.se/nyheter/sverige/niklas-orrenius-gw-och-zlatan-ar-underbara-men-jag-vill-inte-aka-tag-med-dem/"]. Där förklarar han på ett roande sätt varför han inte vill åka med någon av de tre nämnda.

Nej i stället föredrar han en helt annan och mycket överraskande person. Jag säger inte vilken.

(Ja, som synes klarar jag inte av att göra länken klickbar. Jag lär väl mig så småningom.)

Senast redigerat av Hasse Hagberg den 2018-03-03 klockan 12:01:41. Anledning: Teknisk ursäkt

Passagerare Staffan Sävenfjords avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Vem vill åka tåg med Leif GW Persson? DN i dag.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Staffan Sävenfjord Visa inlägg

Jag öppnade länken till DN. Nu är jag inte prenummerant, så jag fick inte läsa så mycket. Men jag fick se en bild inifrån en resandevagn i alla fall. Men jag undrar vad det är för gråa dosor uppe på varje ryggstöd. Vore jag rökare så kanske jag hade trott att det var askkoppar, men det kan väl inte vara möjligt? Snarare så att man kan fästa något bra tillbehör där, en läslampa eller något annat? Ja, vad är det för dosor?

Avställd
    Medlem
    mar 2018

stolsnummer

Passagerare
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av jhje Visa inlägg
    stolsnummer
    Och att greppa tag i när man går och tåget kränger...

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Eftersom artikeln är en låst betalartikel har jag inte läst den, men jag gissar Årskort guld???

1. Klass
    Medlem
    nov 2017

Sv: Vem vill åka tåg med Leif GW Persson? DN i dag.-- Varning: Spoiler!

Citat Ursprungligen postat av Sven A Visa inlägg
    Eftersom artikeln är en låst betalartikel har jag inte läst den, men jag gissar Årskort guld???
    Nej, det var Christer Fritzson (SJ:s VD), för att skribenten ville förklara varför det är nödvändigt (för en journalist) att det finns sittutrymme i bistrovagnen där man kan prata med vilt främmande personer.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •