Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Spanarna P 1 Borttappade föremål på tåg.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Spanarna P 1 Borttappade föremål på tåg.

Hörde en av spanarna som tappade bort sin bettskena .
    Tydligen kan man inte kontakta Sj och meddela att man tappat bor en bettskena utan man måste gå in på en sida med massor med olika rubriker och så ska man flera gånger välja underrubriker för att en dator ska komma fram till om föremålet är upphittad. Tydligen näst intill ett evighetsprojekt att komma fram till slutet av frågeformuläret. Vi fick en munter stund till morgonfikat och skulle gärna vilja komma in på listan. Dessvärre måste man först fylla i sitt namn och uppgifter om sträcka tid och på vilket tåg man tappat bort föremålet innan man kom in i listan där man ska ange vad man förlorat.
    Mina vänner skulle gärna vilja se listan. Går det att få fram Sj.s lista över borttappade föremål utan att fylla i personliga uppgifter.
    Ska visst finnas föremål som tv apparater, illrar och andra föremål som är näst intill omöjliga att tappa bort.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Sv: Spanarna P 1 Borttappade föremål på tåg.

Citat Ursprungligen postat av Waxholm - Rindö järnväg. Visa inlägg
    Hörde en av spanarna som tappade bort sin bettskena .
    Tydligen kan man inte kontakta Sj och meddela att man tappat bor en bettskena utan man måste gå in på en sida med massor med olika rubriker och så ska man flera gånger välja underrubriker för att en dator ska komma fram till om föremålet är upphittad. Tydligen näst intill ett evighetsprojekt att komma fram till slutet av frågeformuläret. Vi fick en munter stund till morgonfikat och skulle gärna vilja komma in på listan. Dessvärre måste man först fylla i sitt namn och uppgifter om sträcka tid och på vilket tåg man tappat bort föremålet innan man kom in i listan där man ska ange vad man förlorat.
    Mina vänner skulle gärna vilja se listan. Går det att få fram Sj.s lista över borttappade föremål utan att fylla i personliga uppgifter.
    Ska visst finnas föremål som tv apparater, illrar och andra föremål som är näst intill omöjliga att tappa bort.
    Det kommer upp att välja på om man skriver något passande i fältet. Prova med glasögon t.ex. Eller bil.

https://lostandfound.sodexo.se/sv/re...rglomda-saker/

Edit: Eller ring kundtjänst.
    https://lostandfound.sodexo.se/sv/kundtjanst/

Senast redigerat av Ville den 2021-02-20 klockan 16:42:39. Anledning: roligare :)

Passagerare
    Medlem
    aug 2020

Det var ju dumt att jag bara hörde den sista halvan av programmet i morse då!

Jag kan för övrigt säga att Telia har ett lika jobbigt system för att anmäla fel på telenätet. När jag igår skulle anmäla en skadad telelina kunde jag inte hitta några kontaktuppgifter till deras infrastrukturavdelning. När jag sedan försökte ringa 90 200 fanns det ingen möjlighet att komma till en manuell växel, och för att komma vidare någonstans i den automatiska växeln behövde man ange bank-id, något jag inte ens kan skaffa.

Det fick faktiskt bli via brev som jag anmälde den skadade linan och sedan det ska till Luleå kommer väl det fram på Onsdag. Varsegod för det televerket!

Jag är rejält off-topic nu men här har vi resultatet av att företag skär ner så mycket att man hänvisas till automatiska system som inte kan användas om man har ett ärende bara lite utanför det vanliga och man kan inte ens då komma till en riktig person, det gäller för järnvägsföretag och andra företag. Om man får använda ett utryck som tyvärr är lite kliché så är det oerhört Kafkaartat.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Citat Ursprungligen postat av Wirén Visa inlägg

Jag kan för övrigt säga att Telia har ett lika jobbigt system för att anmäla fel på telenätet. När jag igår skulle anmäla en skadad telelina kunde jag inte hitta några kontaktuppgifter till deras infrastrukturavdelning. När jag sedan försökte ringa 90 200 fanns det ingen möjlighet att komma till en manuell växel, och för att komma vidare någonstans i den automatiska växeln behövde man ange bank-id, något jag inte ens kan skaffa.

Det fick faktiskt bli via brev som jag anmälde den skadade linan och sedan det ska till Luleå kommer väl det fram på Onsdag. Varsegod för det televerket!

Jag är rejält off-topic nu men här har vi resultatet av att företag skär ner så mycket att man hänvisas till automatiska system som inte kan användas om man har ett ärende bara lite utanför det vanliga och man kan inte ens då komma till en riktig person, det gäller för järnvägsföretag och andra företag. Om man får använda ett utryck som tyvärr är lite kliché så är det oerhört Kafkaartat.
    Jag har liknande erfarenheter. Anmäler man via mail meddelar de att man ska anmäla via telefon. Går man in på hemsidan för att kolla efter telefonuppgifter får man beskedet att anmälan kan ske via chat, när man väl kommer fram där får man veta att det inte alls går. När man sedan ringer upp ska man i ett talsvar uppge vart man ska, varpå man säkert hamnar fel och måste kopplas om. När de sedan håller på med felsökningen ringer de upp och får upptaget, då skickar de ett sms om att man ska ringa till samma talsvar som man började med, inget om vad man ska säga till talsvar-maskinen. Då är det bara att börja om från början och maila och fråga vad man ska säga i talsvaret. Lika idiotiskt som att be kunden ringa till företagets växel utan uppgift om vad man sedan ska säga.

1. Klass
    Medlem
    feb 2018

Tacka vet jag när jag på 1990-talet glömde necessären så att den hamnade i Falun. Bara att ringa resgodset i Falun så skickade de den med mitt hemresetåg.

1. Klass
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Wirén Visa inlägg

Jag är rejält off-topic nu men här har vi resultatet av att företag skär ner så mycket att man hänvisas till automatiska
    system som inte kan användas om man har ett ärende bara lite utanför det vanliga och man kan inte ens då komma till en riktig person, det gäller för järnvägsföretag och andra företag. Om man får använda ett utryck som tyvärr är lite kliché så är det oerhört Kafkaartat.
    Väldigt o.t men det går att komma fram till 90200 och manuell expediering, och man behöver inte bank-id, jag har själv nyligen rint och fått svar. Men det går bara på deras öppettider, övrig tid hänvisas man till automatik.

Passagerare
    Medlem
    mar 2018

Citat Ursprungligen postat av Göran Kannerby Visa inlägg
    Jag har liknande erfarenheter. Anmäler man via mail meddelar de att man ska anmäla via telefon. Går man in på hemsidan för att kolla efter telefonuppgifter får man beskedet att anmälan kan ske via chat, när man väl kommer fram där får man veta att det inte alls går. När man sedan ringer upp ska man i ett talsvar uppge vart man ska, varpå man säkert hamnar fel och måste kopplas om. När de sedan håller på med felsökningen ringer de upp och får upptaget, då skickar de ett sms om att man ska ringa till samma talsvar som man började med, inget om vad man ska säga till talsvar-maskinen. Då är det bara att börja om från början och maila och fråga vad man ska säga i talsvaret. Lika idiotiskt som att be kunden ringa till företagets växel utan uppgift om vad man sedan ska säga.
    Detta är lite OT men kan vara bra att veta. Först när man ringt 90200 så får man ett val om man vill knappa sig fram. Det vill jag. Men sen efter lite tryckningar vill datorn att jag skall starta Bankid. Det kan jag inte för det finns på en fil i min dator, inte i min fasta telefon som jag mest använder. Jag har fö bara en vanlig nalle utöver den och ingen smartfån. Men det är bara att trycka # några gånger så ger datorn upp och kopplar fram till kundtjänst. Jag måste tyvärr säga att Telia har försämrats sen jag slutade 2012. Jag satt på felanmälan för växlar och vi hade ett direktnummer för alla.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •