Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: T44 och Td utan huvar

  1. #1
    1. Klass
    Medlem
    feb 2018
    Inlägg
    1 738

    T44 och Td utan huvar


    Td 368.

    Td 368. MTU-motor kopplad till trefasgenerator tillverkad av Lechmotor (Numera Jenoptic https://www.jenoptik.de/produkte/ene...onsgeneratoren)
    Ombyggnaden lär ha kostat mer än det smakade. Kanske ett annorlunda koncept med bibehållande av ursprunglig generator och oförändrat styrsystem hade smakat. Reduceringsväxeln från ZF går även att bygga för två ingående axlar (motorer) ställda sida vid sida eller en med lång transmissionsaxel. Då kan betydligt billigare motorer användas.


    T44 med EMD generator D25












    MTU-motor kopplad till EMD-generator genom svängningsdämpare från Geislinger https://www.geislinger.com/en/applications/rail och reduceringsväxel från ZF.

    Knoxville, en firma som använder koneptet: http://goklw.com/se32c Deras system verkar att fungera i motsats till de s k "gen sets" med två eller tre generatoraggregat där det uppges vara olösta problem med "det elektriska".

    "Du angav en tagg som var för kort. En tagg måste vara minst 3 tecken. Det antal taggar som du försökte att lägga till överskrider det maximala antalet taggar med 1.

    Den världsbekanta firman heter ZF. Nu lade jag till huvudorten för ZF men det bör vara möjligt att använda två bokstäver. Även Td är nu för kort. Tog bort taggen för MTU och T44.

    Tror det där med taggar behöver ändras om det nu anses behövas.


  2. #2
    Passagerare
    Medlem
    mar 2018
    Inlägg
    673

    Sv: T44 och Td utan huvar

    Det finns ju även Traxx DE ME, det är väl närmast en genset-lok med fyra motor/generator-aggregat. En serie till DB har det varit problem med, oklart vad, men övriga levererade lok har jag inte sett något om.


Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •