Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Transsylvania i Transsylvanien

Transsylvania i Transsylvanien

Även jag måste ju prova nya Postvagnen, så bidrar med en bild på IR 74 Transsylvania Braşov-Budapest för ganska precis en månad sen. Dagen till ära med ett äldre lok av typ 62, som jag inte tidigare sett dra detta tåg. Numer även utan 1a klass, de är bara tåget Braşov-Budapest via Cluj (detta går via Arad) och Timisoara-Budapest som fortsatt har 1a klass vagnar. På resten av tågen till Ungern är 1a klass indraget, precis som alla restaurangvagnar (enbart nattågen till Wien/Budapest har restaurangvagn inrikes i Rumänien).

Fotoplatsen var inte så bra som jag tänkt mig, vi skulle nog ha gått till de andra broarna också, men tyvärr räckte inte tiden till.

Fler bilder kommer säkerligen!

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Sv: Transsylvania i Transsylvanien

Trevligt inlägg och en fin bild! Det jag är lite nyfiken på är hur du uppfattar forumets funktioner och upplägget i övrigt. Tacksam om du kunde ta någon minut för lite reflektion, det skulle hjälpa oss.

Jag tycker om forumets upplägg, kan lätt se vad jag läst och inte läst i både datorn, och på telefon (använder dock ej Tapatalk på telefon, funkar helt OK att bläddra i vanliga webbläsaren för mig). Däremot stör favicon'en mig, sitter och försöker göra en bättre semafor, får se om jag lyckas. Annars gillar jag olika kategorier, lätt att hoppa över trams och inte lika lätt missa fina bilder.

Administratör Admins avatar
    Medlem
    sep 2017

Tack för det. Kul att du uppfattar att forumet fungerar väl. Sant favicon fungerar inte optimalt, finns en plan för den kommer senare.

1. Klass Hans Bromans avatar
    Medlem
    nov 2017

Sv: Transsylvania - hur vi använder forumet

Citat Ursprungligen postat av Admin Visa inlägg
    Tack för det. Kul att du uppfattar att forumet fungerar väl. Sant favicon fungerar inte optimalt, finns en plan för den kommer senare.
    Funderingar med anledning av vad du skriver:

Jag skulle gärna se att vi alla hjälps åt att använda svaraknapp för det inlägg vi svarar på och inte ett annat. Det här gången, i den här lilla tråden, är det lätt att inse att din kommentar är kopplad till Joakims andra inlägg, och inte till hans första, vilket den trådade visningen (eller hybridvisningen) ger intryck av. Men i en större diskussion som spretar åt olika håll kan läsaren bli ganska förvirrad om hen inte lätt kan se vilket inlägg ett nytt svarsinlägg är tänkt att besvara.

Jag vill också passa på att tacka dig (samt Mattias med flera) som har jobbat hårt före och under introduktionen av det nya forumet. Under testperioden är det många saker som har förbättrats, efter att först ha varit lite aviga.

Till sist undrar jag vad som menas med favicon. Är det semaforen högst upp till vänster, eller något annat?

Citat Ursprungligen postat av Hans Broman Visa inlägg
    Funderingar med anledning av vad du skriver:

Jag skulle gärna se att vi alla hjälps åt att använda svaraknapp för det inlägg vi svarar på och inte ett annat. Det här gången, i den här lilla tråden, är det lätt att inse att din kommentar är kopplad till Joakims andra inlägg, och inte till hans första, vilket den trådade visningen (eller hybridvisningen) ger intryck av. Men i en större diskussion som spretar åt olika håll kan läsaren bli ganska förvirrad om hen inte lätt kan se vilket inlägg ett nytt svarsinlägg är tänkt att besvara.

Jag vill också passa på att tacka dig (samt Mattias med flera) som har jobbat hårt före och under introduktionen av det nya forumet. Under testperioden är det många saker som har förbättrats, efter att först ha varit lite aviga.

Till sist undrar jag vad som menas med favicon. Är det semaforen högst upp till vänster, eller något annat?

Det pilen visar på är en "favicon". På andra fliken ser du faviconen jag gjort till min sida. Ska försöka svara med citat i framtiden! I gamla PV försökte jag undvika det i allt för stor utsträckning, då det kunde bli mer citat än vad man själv skrev ;)

Vill också passa på & tacka! Tror detta blir jättebra. Saknar däremot lite smileys :)

Medlem
    nov 2017

Citat Ursprungligen postat av Joakim Wahlberg Visa inlägg
    Det pilen visar på är en "favicon". På andra fliken ser du faviconen jag gjort till min sida. Ska försöka svara med citat i framtiden! I gamla PV försökte jag undvika det i allt för stor utsträckning, då det kunde bli mer citat än vad man själv skrev ;)
    Vill också passa på & tacka! Tror detta blir jättebra. Saknar däremot lite smileys :)
    Jag tror också det blir bra. Att svara med citat blir ofta bättre än utan citat. Men jag vill knuffa extra för det här med att man ska vara i rätt inlägg när man trycker på svarsknappen. Eller snarare att jag tror det blir bättre om man undviker att använda knappen "Svara på ämne".

Medlem
    nov 2017

Här testar jag hur det blir när jag "svarar på ämne". Det hamnar nog som ett svar på startinlägget.
    EDIT: Nej, det gjorde det inte. Då återgår jag till att rekommendera att vi ser till att vara på rätt inlägg innan vi trycker på någon av svaraknapparna.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •