Min t-tangent vill inte vara med. Victoria!
Min t-tangent vill inte vara med. Victoria!
Och inte att förglömma båttågen till Harwich för vidare befordran till Hoek van Holland! För många tågresenärer från Sverige (och övriga Europa) så är resan via Hoek van Holland i Nederländerna den naturliga, klassiska vägen till UK.
Bilden med fri publicering från Wikimedia enligt Creative Commons-licensen CC-BY-SA 2.0, author: Cnbrb.
/Arne, en Kungsholmsbos syn på den moderna järnvägens sanna ansikte.
Logotypen för London Transport som i det här fallet dels syns i glaset på skyddsräcket och sedan även syns på en skylt vid trappan till höger på bilden gör att det blir lätt att begripa att det är just London. Om logotypen hade tagits bort med Photoshop så hade det faktiskt genast blivit mycket svårare. Då hade det inte ens varit självklart att det varit Storbritannien. Det skulle då t ex faktiskt kunna vara någon större tysk station. Även vissa större franska stationer skulle kunna se ut så här invändigt![]()
Никлас Быгдестам
Allmänt intresserad av järnvägar. Inriktar mig på Europa. Jag bor i Uppsala
Finns det något annat järnvägssystem som har den typen av gigantiska avgångstavlor de har i Storbritannien, där "calling stations" listas vertikalt för varje tåg?
(Sen kan man ju också hävda att det finns en massa andra brittiska markörer, som M&S-butiken till vänster etc)
Senast redigerat av Lennart Carlsson den 2021-02-17 klockan 11:28:06.